sama jer ibu masak hari hari hehehe 3


 photo bismillah_zpse3a79df3.gif


Salam malam semua, Alhamdulillah dah masuk 10 hari kita berpuasa kan? pejam celik pejam celik...tak lama lagi nak raya InshaaAllah. Okeh macam biasa entry menu berbuka hari ini. Hari ni ibu masak, semalam tak masak sebab ibu tak larat heheehe


Bila Ameera Rose kuat sangat menyusu ibu jadi lembik, semangat nak masak ada tapi kekuatan tu dah lembik. Tu yang tadi dalam pukul 10 pagi ibu dah siap rencah rencah tuk memasak. Ikan semua ibu siap siang. Lada bawang belacan semua dah siap siap blander.


Jadik bila tiba waktu nak memasak tu tak lah penat sangat. Ada masa rehat rehat siket hehe..hari ni pukul 3 ptg ibu dah siap masak. Terus rehat sambil tengok drama kegemaran ibu kat TV3. Okeylah jom terus jer ke menu berbuka hari ini. Lauk tu juga..lauk yang sama ibu masak. :)



ikan jenahak lagi...ada dua ekor kepala ikan jenahak ni ayah beli
besar besar gamaknya..
jadik bila masak tu takderlah ibu masak sekali harung..
sebelah muka ikan jenahak ni jer dah penuh satu kuali ibu ni ha
yang makan ibu ngan ayah jer..
jadik dapat lah ibu masak menu ni 4 kali yer sebab ada 4 belah muka..hehehe
cara?? ayah beli kat pasar borong..berbaloi sangat harga dan di masak sendiri pulak kat rumah
memang berbaloi..


dah siap masak...habis waktu berbuka..
tinggal kuah jer...tapi kuah tu pon sedap dibuat cecah cecah ngan lempeng ker, roti canai segera ker, jemput jemput ker...semuanya kena... :)



yang ni pulak ikan sambal tumis..
Danial suka ni..boleh buat lauk tuk bersahur nanti...
jadik sahur dah takyah masak masak lagi..



yang ni sayur bak choy hentam sajalah..
apa yang aada kat dalam esbok tu siket siket tinggal ibu masukkan jer
yang ini ada suka..Ameera buat main main..
haii tengok gaya lapor kemain..
bila dah hidang dia buat main..Ameera Ameera...


P/S : besok kena buat cara macam tadi jugak nampak gayanya..kalau tak mahu kecundang nak memasak tuk berbuka hehehe





kalau suka LIKE k... :D
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...