MANUSIA BERHATIKAN BINATANG





Salam kepada semua bloggers, ingatkan saya sudah selesai menulis. Tetapi terpanggil pula untuk meneruskan penulisan setelah membaca berita Harian Metro hari ini yang bertajukkan "Tendang macam bola". Kenapalah ada manusia yang sanggup melakukan perkara yang kejam terhadap kanak-kanak yang hanya berusia 3 tahun sahaja. Saya sebagai seorang ibu yang  mempunyai anak seusia dengan kanak-kanak malang tadi sangat merasa sedih, pilu,hiba dan macam-macam perasaan bercampur-baur sekarang ini. Dunia akhir zaman memang sudah tersurat yang kanak-kanak dan kaum wanita akan dizalimi tanpa perikemanusiaan.


Kanak-kanak yang masih kecil begini manalah tahu apa yang berlaku di sekeliling mereka. Kita sebagai orang dewasa yang perlu lebih memahami mereka. Kadang-kadang mereka tidak tahu pun yang mereka sedang dimarahi. Sedangkan anak sendiri pun tidak sanggup saya nak naik tangan tidak tentu pasal. Kasihan mereka, tidak sanggup saya nak membincangkan tentang perkara ini dengan panjang lebar lagi, kerana ianya hanya menambahkan sakit dan sedih di hati sahaja. Al-Fatihah untuk arwah agar dia sentiasa gembira di sisi penciptanya Allah S.W.T.






Photobucket

kalau suka LIKE k... :D

2 cuties - nak komen? KELIK SINI pon boleh!!:

~ Lady ell ~ berkata... Reply To This Comment

tulah manusia yg pendek akal..kalau nk buat apa2 tk reti nk pikir panjang..sudahnya perangai lebih binatang dr binatang..

syabas my fwen..dh berjaya cipta blog:)keep it up!

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

tue lah dia...menyakit kan hati betul...aku benci dgn org yg berperangai macam nie...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...