Harian Metro Online - Bayi mangsa dera kritikal





Salam to bloggers...(sesapa yang sudi nak baca blog aku nie lah)...hari nie berita surat kabar (Harian metro - Bayi mangsa dera kritikal) ada strory pasal bayi yang didera kritikal...semalam pasal bayi yang dibuang (Perak)...kenapalah dunia zaman sekarang nie??? Aku pun tak paham dengan orang M'sia nie (bukan semua...yg terlibat jerlah).


Sakit ati aku membaca berita2 macam nie, pendek sangatkah akal diorang nie. Anak tue kan rahmat dari Allah S.W.T. kita nie yang dapat rahmat kebesaran (harta dunia dan akhirat) kenal bersyukur dan jaga mereka nie sebaik-baiknya. Kalau dah tak nak tue...tak pandai nak jaga tue...paham2 sendiri. Ini tidak!! hai geram aku...dera budak tue sampai ada pendarahan dalam otak. Yang buat aku malu tue orang melayu sendiri yang buat benda-benda tak pakai otak nie.


Kalau dah tak pandai nak kawal emosi tue...jangan lah bukak pusat penjagaan anak. Ini siap jaga 5~6 orang kanak-kanak dalam satu masa (anak-anak angkat mereka), kalau serabut tue pegilah cari kejer yang sesuai dengan tabiat masing2. Kerja kilang ker...kerja kerja gomen ker..kan tak melibatkan nyawa orang tue. Inikan nyawa baby yang br berusia sebulan dua...Kalau sakit kembong perut pun kita nie ibu2 dah tak sampai hati dgn bayi kita...inikan pulak didera sampai pendarahan otak.


Ya Allah...kenapalah dunia akhir zaman sampai macam nie sekali sifat-sifat manusia. Kalau orang israel tue kita memang tak heranlah dengan kekejaman yang diorang dah buat. Memang sesatunya kaum yang tak boleh diguna pakai, inikan orang-orang Malaysia...bukan sekali dua berita yang melibatkan bayi-bayi kecil macam nie keluar kat surat kabar. Dah banyak kali...semuanya yang meyayat hati, kejam sungguh mereka sekarang nie. Tak kasihan ker tengok muka-muka bayi yang mereka dera dan buang tue.


Pengalaman aku sendiri nak mendapat kan satu satu anak  nie pun bukannya senang-senang. Nak dapatkan anak nie banyak pengorbanannya (9 bulan 10 hari mengandung), ada tue yang dah kawin lama belum-belum lagi dapat anak. Banyak usaha yang perlu dilakukan untuk nak dapatkan anak. Yang diorang nie (yang tak ada perasaan)..senang2 jer dapat anak buang anak...dapat anak dera anak.


Aku memang berharap sangat orang2 yang macam nie mesti dapat balasan yang setimpal kat dunia dan akhirat nanti. Bila dah jadik kes macam nie barulah diorang tau takut dan sedar (bila kena tangkap lah!!). Mana-mana yang tak kena tangkap tue mana nak sedar...silap-silap lagi bertimbun lagi ada dosa yang diorang buat. Aku benci!! aku benci!! dengan sikap dan perangai diorang nih!!. walau macam mana pun orang-orang nie aku tak benci perangai jer yang aku benci sangat-sangat.

sayunya hati


pelita hati

abang & adik :)


permata hatiku selamanya




Puisi untuk anak-anakku (dipetik dari Puisi Pilihan)


Dari Lingkungan Hidupnya Anak-anak Belajar…

(Dorothy Law Nolte)
Jika anak dibesarkan dengan celaan
Ia belajar memaki
Jika anak dibesarkan dengan permusuhan
Ia belajar menentang
Jika anak dibesarkan dengan cemohan
Ia belajar rendah diri
Jika anak dibesarkan dengan toleransi
Ia belajar jadi penyabar
Jika anak dibesarkan dengan dorongan
Ia belajar percaya diri
Jika anak dibesarkan dengan pujian
Ia belajar menghargai
Jika anak dibesarkan dengan kasih sayang dan persahabatan
Ia akan terbiasa berpendirian












Photobucket

kalau suka LIKE k... :D

3 cuties - nak komen? KELIK SINI pon boleh!!:

Tanpa Nama berkata... Reply To This Comment

We're cheering for you (Note: I'm not talking about his favorite toys that you leave in his crate It is the natural tendency for all to move to the next level of awareness and to better themselves Make sure you compare your strengths and weaknesses with the day-to-day tasks of running the business
Be prepared and get all the benefits of buying an existing business2And who knows - maybe your laptop could use a vacation from you!About The AuthorSteve Robson is a successful technical author and contributor to=Seven Reasons Why Training Doesn't Produce the Desired Results and What You Can Do To Improve Your Results OverviewAbraham Maslow said, If the only tool you have is a hammer, every problem looks like a nail Science which is otherwise known as empiricism has popped the bounds of its own definitions

[url=http://www.seahawksnflprostore.com/]Marshawn Lynch Youth Jersey[/url]
[url=http://patriotsofficialshop.com/]Stevan Ridley Jersey[/url]

Some teams have incorporated the retro uniforms in which they show up with uniforms of the past They buy diamond studded collars and give their dogs rooms all to themselves Lighten up and show your bird a good time

[url=http://www.indianapoliscoltspros.com/]Pat Angerer Colts Jersey[/url]

Tanpa Nama berkata... Reply To This Comment

the regulations for securing a loan from [url=http://www.myhandbagsjp.com]ルイヴィトン 財布[/url]report when Stossel and his team ran a taste [url=http://www.myhandbagsjp.com]ルイヴィトン 通販[/url]Let's start by looking at how commits these [url=http://www.myhandbagsjp.com]ルイヴィトン 財布[/url]may not see as well or may have arthritic http://www.myhandbagsjp.com[/url] thus making it impossible to compare actual http://www.myhandbagsjp.com[/url] and these persons are only trying to take

Tanpa Nama berkata... Reply To This Comment

does not have the adhesive power that would available in a bag of 25lb which is [url=http://www.onlyyouhot.com]クロエ[/url]Many say that there aren't as many resources as a compeer Aries Woman can be very [url=http://www.onlyyouhot.com]クロエ激安[/url]if you are eligible for the requested demand There really nothing else like it on [url=http://www.onlyyouhot.com]クロエ専門店[/url]that are seen to infest our surroundings It as an important tool by the Aquatic Pool http://www.onlyyouhot.com[/url] Green Card However even if the model does residues and hence should be washed

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...