Ikan Sambal Tumis kuuuu





Salam to blogger's, malam nie aku masak lauk favorite aku Ikan Sambal Tumis. Ya Allah...terima kasihlah kerana masih memberi aku rezeki kegemaranku menjadi laukku sekeluarga malam nie... (ntah apa-apa tah!!) hehehehe... sedap tau..tue pasallah aku suka sangat ngan lauk nie. Dulu lauk nie cuma kegemaran aku jer...sekarang nie dah menjadi kegemaran suami aku pulak. Suka aku bila suami aku berselera makan lauk nie. Nie lah dia lauknya...




mak aku masak laagi sedap!!

Walaupun simple & murah jer kosnyer..tapi sangatlah sedap dan mengenyangkan perutku. Ari nie suami aku makan bertambah 2 pinggan...hmmmm..baru hilang penat aku masak. Ada jugak lauk siput sedut sambal, ditambah pulak dengan sotong goreng kunyit, lagi sambal tempe ikan bilis(yang aku buat semalam..elok lagi). Tue yang bertambah-tambah laki aku makan. hahaha.....




Sekarang nie kalau nak masak aku akan tanya laki aku dia nak makan lauk masak apa...bukan apa, lelama aku duk umah nie naik pening dibuatnya nak masak menu apa lak ari tue. Rupa-rupanya benda nie pun boleh jadi isu jugak yek??. Senang sikit kerja aku lepas tanya dia. Baru kena ngan selera dia, tapi kalau tekak aku yang terasa nak makan sesuatu, aku tak tanya pun..hehehehe...terus jer masak & laki aku pun akan makan tanpa banyak kerenah dan soalnyer. Punnnn bole... :)




Kadang-kadang boring jugak makan kat umah jer...(akular, laki aku suka jer makan kat umah aku masak). Sesekali tekak nie nak jugak makan lauk-pauk yang ada kat kedai-kedai area Pontian...yelar..kalau kita2 nie tak pergi..kang tak adalah pulak orang yang nak datang makan kat kedai2 nie kan...heheheheh (alasan jer tue sebonarnyer..).




Biasa kalau kat area Pontian nie aku suka pegi makan kat  kedai makan tambak laut Pontian. Nama kedai "Debot". kira makan kat kedai tue kenalah dengan selera tekak aku. Boleh tahan sedap-sedap makanan yang diorang masak & harga pun berpatutan. Tak mahal sangatlah.




K lah...memandangkan lauk Ikan Sambal Tumis kegemaran ku tadi masih ada belen lagi...besok aku nak buat sarapan lempeng (pancake...cewahh!!). Boleh makan cecah-cecah...sedap hingga menjilat jariku. Chow!!








Photobucket

kalau suka LIKE k... :D

2 cuties - nak komen? KELIK SINI pon boleh!!:

*ayu the sun* berkata... Reply To This Comment

sedap.. nampak sedap..
anyways, salam perkenalan..
thanks sudi singgah blog saya..
:)

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

thanks ayu :)....tak sangka ayu sudi singgah blog saya pulak... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...