Jalan Danga hujung minggu....



Danial main motor....

ayah pun nak jugak....
ibu dgn adam dapat tengok jer abg danial main.....
budak kecik nie pulak tak nak baring...nak duduk jer..
main kereta pulak...penat ayah jaga dia...

kesian adam...penat tunggu abg main jer kan??...
nie jalan-jalan tak ingat ibu dah...haha
semua dia nak main...ish.ish..ishhh
nie masa baru sampai..tgk danial dah tak sabar nak main tue...hehehe

Salam to all bloggers, semalam saya dan keluarga pergi berjalan-jalan ke Danga Bay (area shopping & game)...tempat kesukaan anak sulong saya Danial dan saya juga. Danial suka jalan-jalan di sana sebab banyak mainan. Saya pun suka juga sebab ada barang yang boleh di shoppingkan...hahahah...tak lama lagi ia pasti akan jadi tempat kesukaan Adam pula. Bila tengok gambar-gambar nie..rasa seronok pula dapat menggembirakan hati anak-anak dengan membawa mereka berjalan di tempat yang seronok macam nie. Biasanya saya dan suami akan cuba mencari masa dalam sebulan paling kurang pun mesti sekali kami akan membawa Danial ke sini. Tempat permainan yang lengkap dan selamat. Kita pun tak lah terlalu penat sangat nak melayan kerenah mereka. Sudah banyak kali juga saya sekeluarga ke sini....biasanya kalau tempat yang kami pergi tue menyeronokkan pasti kami akan datang lagi...samalah macam tempat makan kan??...Selalunya kami akan datang pada hari Ahad...dan sudah pastinya ramai orang yang sama menghabiskan masa bersama keluarga di sana. Seronok sangat, sambil jalan-jalan dapatlah cuci mata.

Sebenarnya masa-masa beginilah masa yang sangat berkualiti bagi kami sekeluarga. Suami saya seorang yang sangat sibuk bekerja. Kalau hari bekerja tue sudah pastilah dia tidak punya banyak masa untuk anak-anaknya. Kesian saya melihat anak-anak bila suami saya balik dari kerja agak lewat malam, dan sampai saja di rumah dia sudah pun kepenatan. Setiap hari bekerja itulah rutin suami saya, dari pukul 7.00 pagi sampailah ke pukul 10.00 malam barulah dia sampai di rumah. Kesian pada suami juga kan...jadi sayalah yang akan menjadi perancang keluarga supaya kami sekeluarga tetap dapat meluangkan masa bersama-sama begini. Biasanya dalam fikiran saya sentiasa dah plan nak pergi mana hujung minggu nie...heheheh...suami pulak tak boleh nak cakap apa lagi...terpaksa lah melayan kerenah saya anak beranak. Yang sebenarnya ibunya lah yang paling excited! nak berjalan-jalan nie. Maklumlah...dulu sama-sama bekerja..jadi badan pun sama-sama letih...tapi sejak duduk kat rumah nie..banyak lah masa yang terluangkan...hati pun asyik fikir nak berjalan jer....hehehe..:)
Oklah! sampai di sini dulu catatan saya pada kali nie.....kita jumpa pula di lain catatan.....sekian, terima kasih.. :)












Photobucket

kalau suka LIKE k... :D

3 cuties - nak komen? KELIK SINI pon boleh!!:

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

suka masa-sama berkualiti macam nie...

~ Lady ell ~ berkata... Reply To This Comment

gud2..ank2 pun lebih mesra ngan ibu kan..jadi fulltime h/w ni untung,dpt tengok ank2 membesar depan mata.aku lg lah..mana pernah merasa nk kerje tu semua..:)duk umah je,tau2 tetiap bulan dpt elaun dr laki je..tp aku tk reti ah nk belanja..

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

ha...betullah tue ell...sekarang nie nak kerja pun dah malas...duk umah lagi best...hujung bulan dapat elaun...lagi best...huhuhu...anak pun mmg lebih rapat dgn kita...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...