Kartoon Danial..





nie danial suker sangat

nie biasa-biasa jer

nie pun besa2 jer

nie da jarang dpt tengok

nie yang dia suker sangat pepagi buta

yg nie klu da terlintas channel da xleh tukar2 lg..

yg nie lagii...siaplah klu nampak kat kedai

yang nie saya suami ister pun  suker tengok...hehe

taraaa...nie lah Backkom...yg buat danial tak nak tidor2


nie lagi satu kegemaran saya suami isteri...hehehe

 Ari nie nak story kartooooon kegemaran anakku Danial...pun bole. Malam semalam dia boleh balon tengok kartoon sampai pukul 6.00 pg. Macam manalah aku nak buat dengan anak yang sorang nih!! hai pening kepale...ibu pun tidur pukul 3.30 pg baru dapat lelap mata. Sebabnya Danial dok gelak kuat-kuat bila kartoon Backom tue keluar......camner ek??? poning lalat dah  palo den!! help...help...ayah dia marah terus tutup TV suh dia masuk tidor, tak jalaaan...sebabnya, Danial keluar kan dialog sadis " Danial tak nampak puuuunn....sian Danial... :( (siap expression muker skali tuh!!) "...dier kater..."Danial tak dapat tengok pun lagi kartoon nie ari nie....Kesiaannn kat Danial :( "......macam mana nak buat...???



Tegas tue memang boleh tegas...tapi biler dengar dialog sadis dia tue dah keluar..manakan sampai ati ibu nie nak hampakan harapan dier dok berjaga semata-mata tunggu kartoon dia keluar. Boleh ingat lak tuh masa-masa kartoon dier keluar....macam kita yang dewasa nie...kalau minat ngan satu citer kat TV tue, mestilah kita ingat masa, tarikh, ari aper yang citer tue main...bila ulangan dier keluar...haiii, umur baru 3 taun dah pandai. Tapi, ada kebaikkannyer yang Danial suker tengok kartoon nie...nak tau aper?? skang nie Danial dah pandai susun-susun ayat biler nak cakap. Kadang-kanang takleh tahan dengar sebab kelakar sangat, dia cakap masih ada pelat2 lagi...hehehe.



Kalau keluar jalan2 tue, dalam keta lagi dia cakap sendiri "kat umah kete nial da banyak...tak payah beli lagi...tengok ajer :)" hehehe...boleh faham kan dia cakap aper??. Kalau saya tengah leka berblogging nie...dia ajak berbual, bukan saya tak nak layan cuma tak perasan siikiiit jer suara dia panggil saya...hehe, then ayat yang keluar "ibu sombong!!!..hemmhhh!!!"...perghh, garangnyer dia marrahkan saya..huhu..cepat2 lah saya mintak maap ngan dia. Supaya dia tak kecik ati ngan saya. Masa-masa macam nielah saya rasa bersalah ngan anak bila dia cakap saya tak layan. Tapi ada satu ayat selalu dia cakap yang membuatkan ati saya nie happy sangat, ilang segala penat lelah lepas tue "emmm...cedap ibu masyak!" ha, heppy lah saya lepas tue :)



Banyak lagi ayat2 yang danial pandai cakap. Doa saya untuk anak2 saya bila diorang nie dah besar sok...jadilah anak2 yg berguna untuk ibu bapa dan negara dia..cewah!!. Lagi bagus kalau salah sorang tue belajar jadik chef kan...ha bolehlah masak sedap2 tuk ibu ngan ayah nanti. Ibu nie ari2 dok ngidam nak makan makanan standard hotel gitu kan. Ater...asik nengok siaran Astro 703 jer (kalau danial tidor)...mana leh tahan, appetite ibu jadinyer bercambah2 lar kan?? :) Malam nie kita makan kat luar yer sayang...kita pow ayahhh..huahuahuahua.






Photobucket

kalau suka LIKE k... :D

1 cuties - nak komen? KELIK SINI pon boleh!!:

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

sayang anak ibu...walaupun danial asik dengan kartoon skang nie..bila da besar nanti jadi anak yang berjasa k...luve u :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...