Lesen dah renew!! new rules, license expired less than 3 years can still be updated



Dengan bangganyer saya mempersembahkan lesen yang telah berjaya saya dan husband merenewkan pada siang yang cerah tadi....


taraaa....sonang ati den nie hah!!

30/03/2010 ~ 29/03/2011 (apa daaa...abg suh renew setahun jer :(  )


Akhirnyer berjaya juge saya nak menyelamatkan lesen saya nie daripada expired macam tue jer...kalau tak sesia jer usaha dulu nak dapatkan lesen nie kan?? bukannyer senang!!.....tadi saya pergi lar ngan husband nak settlekan isu lesen yang tak sudah nie. Memandang feedback yang saya dapat dari kengkawan dan adik beradik through FB, ada yang cakap after 4 years pun still leh renew without any problems (memang masa nie pun masih ok lagik).



Ada jugak yang cakap 3 years pun still ok sebab masa nie memang masih ok pun lagik, then masa saya dan husband gie tanya kat mamat JPJ hensem tadi (cewah!! leh renew br nak ckp ensem..huhu) "nasib baik lesen awak mati bawah 3 tahun.....kalau lebih 3 tahun maknayer selamatlah" sambil dia tersenyum2..ngeh2. Maknanyer...skang procedure JPJ lesen takleh expired more then 3 years. Below than 3 years masih boleh di renew kembali tanpa ada masalah....ooooo sudah tukar aaa.



Betul2 punyer bernasib baik saya nie kan?? Berkat dari risau2 yang tak sudah tentang lesen nie dah lama, dan kengkawan n adik beradik yang beri pendapat...selamat lah saya dari seksa jiwa...kahkahkah. Tapi yang tak bestnyer...ada ker abg leh renew cuma tuk setahun jew...:( sob sob sob....dia kata " lom nak aktif lagi bawak keta...jadi renew setahun sekali jek!! nanti bila dah selalu kena bawak, baru leh renew byk2 tahun..." Oklah abg...mem ikut jew...yang penting masalah selesai.



Oklah...memandang masalah saya nie dah selesai...n sedikit sebanyak infor yang dapat saya kongsikan, dapat lah saya beradu dengan amannyer lepas nie. Ingat yer kawan2......procedure tuk renew kan lesen skang nie mesti bawah 3 tahun daripada tarikh expired lesen. Tak boleh dah lebih dari 3 tahun ker...4 tahun ker....kalau terlebih faham2 jer lah. Kenalah belajar mandu semula walau sedara sedari hebat kat atas trek...renung2 kan dan selamat hendaknyer :)



Photobucket

kalau suka LIKE k... :D

1 cuties - nak komen? KELIK SINI pon boleh!!:

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

hepy hatiku...hepy hatiku...hepy hatiku dengar dunia....hepyyy haaaatiiiikuuu..dengar duuuuuniiiaaa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...