Minat, hobi, boleh buat duit..





Salam to bloggers, ari nie sibuk saya menjenguk blog-blog yang link dengan blog kawan saya Ell. So, sambil-sambil menjenguk tue mana yang blog berkenan di hati saya pun joint. Lepas tue, bila makin lama menjenguk saya makin tertarik dengan blog-blog diorang nie sebabnya, masing-masing ada sesuatu yang di niagakan. Barang-barang craft, sedangkan mereka nie bekerja lagi diluar tapi masih mampu dan sempat lagi nak buat kraftangan yang sangat menarik dan comel. Geram saya tengok hasil kerja mereka, semuanya cantik-cantik dan comel.


sedangkan saya yang duduk kat rumah nie takder buat apa-apa selain dari menjaga anak...tentu seronok kalau saya pun ada sesuatu yang nak diusahakan. Duduk rumah menjaga anak nie taklah boring, cuma banyak masa yang terluang macam tue jer tanpa ada sesuatu yang menarik nak dilakukan. Kalau dapat buat sesuatu yang menarik macam nie (kraftangan), sambil duduk rumah ada juga duit masuk...tentu seronokkan?? Ada benda yang nak disibukkan selain dari memasak...hmmmmm....


Itulah dia orang perempuan, dari kelebihan kerja tangan yang ada pun masih lagi boleh digunakan untuk cari duit lebih. Mesti bermula dari minat, hobi, saja suka-suka dan akhirnya menjadi bisness yang boleh dikatakan berjaya. Yalah...sebabnya ada order masuk, bila difikirkan balik betapa untungnya mereka nie yang diberi kebolehan seni macam tue. Sambil buat kerja yang mereka suka, ada pulak duit masuk. Tapi kalau kita nak seribu daya kan??....Saya juga akan fikirkan sesuatu yang boleh dibuat duit untuk dipromote dalam blog saya nie. Memang dah jadi cita-cita saya dari mula-mula bukak blog nie, saya cuba sedayanya supaya niat saya nie tak berkubur macam tue jer. Oklah!..jumpa di lain n3...doakan semoga saya berjaya dengan niat saya tue k.





Photobucket

kalau suka LIKE k... :D

3 cuties - nak komen? KELIK SINI pon boleh!!:

nurin nadhirah berkata... Reply To This Comment

ooowhhh

moicai berkata... Reply To This Comment

Pa da jd ma dunia ne

Aisyah Nabila berkata... Reply To This Comment

Salam,
Nak share kat sini hobi yang boleh dtg kan duit juga. Bermula dari nilai 1sen. Kalau jumpa Syiling error atau ket date. Cari je keliling kita. Minggu lepas saya ke pasar karat . Syiling 5 sen 2009 error dijual dgn harga RM60.00 . Rasanya berapa harga kita boleh jual pada pemufakatan tu?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...