~ Keyword nyer ?? ~



Apa aku nak buat bila aku rindu nak kerja??
Aku rindu nak merasa kesibukkan semasa aku bekerja...
Aku rasa seronok bila aku sibuk buat kerja...
Tidaklah bermaksud duduk di rumah menjaga anak2 tidak gembira...
Lagi bahagia..melihat keletah anak2 membesar di depan mata...
Bersantai di rumah..kadang2 tidak berbuat apa2...
Hanya menunggu kepulangan suami tercinta.....
Tapi kenapalah hati aku nie masih rindu nak bekerja???...
Ini yang buat aku tension segala....
Buat apa pun serba tak kena....

Husband baik belikan laptop segala....
Tak buang masa lagi..aku pun buat blog keluarga....
Memula nak buat blog peribadi sahaja...
Tapi jika dikongsi2 pun ok juga...
Hari2 aku mengadap blog sesaja...
Tak pernah sekali pun aku boring aternyer....
Mungkin aku memang suker menulis setiap masa....
Meluah segala kenangan aku sekeluarga...
Bagus juga idea buat blog nie kerana...
Segala memori bersama keluarga dapat diabadikan bersama...
Bertambah juga kawan di alam maya...

Jadi seronok tidak terkira....
Bila kenangan dapat di kongsi bersama-sama....
Tetapi hati tetap rindu padanya...
Pada meja, kerusi, PC kat tempat kerja yang lama....
Rindu pada kawan2 gossip bersama...
Rindu pada kesibukkan setiap masa...
Rindu pada gurau dan senda .....
Rindu pada ang pow & hadiah dari supplier...
Rindu juga pada semua supplier...

Suami tak kisah aku bekerja...
Tapi jika aku duduk di rumah lagi dia suka...
Bukan tak sayang pada karier...
Cuma aku rasa anak2 lebih utama...
Umpan suami tak kurang hebatnyer...
Terasa rugi jika aku melepaskannyer...
Tapi kenapa?? kenapa?? dan kenapa??...
Aku masih tak boleh melupa??....
kepada kerja aku yang lama.....
Apa lagi yang aku mesti ada??....
Oh!! baru teringat...sebuah kereta Proton Saga....

Berwarna  meruuunnn pilihan hatinyer....
Bila kan masa aku bakal mendapatkannyer...
Tunggu sahaja..masanyer pastikan tiba....
Walau bagaimana aku tetap  rindu pada kerja...
Kenangan dahulu selalu menerpa...
Namun rindu itu tidaklah setara...
Dengan kasih sayangku, pada keluarga....



Gerammmmmnyerrr....



p/s ~ coretan ini hanyalah luahan hati Mama Danny dan Adam yang rindu pada kerja yang lama. Banyak kenangan yang sangat2 manis tak boleh dilupakan bersama kawan2 sekerja. Walau dah bersara lebih kurang satu tahun lamanya...aku rela mengorbankan itu semua....kerana Danny dan Adam tetap yang terutama :-)




Photobucket

kalau suka LIKE k... :D

6 cuties - nak komen? KELIK SINI pon boleh!!:

~ Lady ell ~ berkata... Reply To This Comment

wah...ko bermadah puisi pulak dah...roh apa yg dh meresap kat badan ko ni..:P

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

ell~
idea tengah mariii...
rindu tak mau lariiii...
itu yang jadi macam niiii....
amacam?? ada bakat ker aku niiii...
hihihihihi....

qellissa berkata... Reply To This Comment

uit, siap bermadah pujangga semua...xpelah korban kan kerjaya demi keluarga satu amalan yg mulia tu babe..besh nya dpt duk umah kan kan kan...i wish i could be in ur shoes...=)

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

Lissa~ insyaallah....niat murnimu itu pasti akan termakbul jugak nanti :)...duk umah mmg besh...dapat ulit2 baby kecik nie ha, cium bau dia yg lemak2 bacin nie...shedap!! ngeh3...

Hana Picca berkata... Reply To This Comment

bestnya ada peluang besarkan anak sendiri depan mata..:)

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

Hana~ thanks hana sudi leave comment kat sini..alhamdulillah dapat peluang macam nie kan ;)...jd shiela hargai peluang nie sebaik2nyer, suker sebenarnyer kekadang jer rindu nak kerja tue datang balik...hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...