Pendidikan Seks Di sekolah Tidak Perlu


Semua gambar nie encik google yang bagi yer....



Salam semua, hari nie baca paper Kosmo - tentang Pendidikan Seks Di sekolah Tidak Perlu, perlu ker?? saya baca kat Kosmo dan saya sokong lah apa yg Tun Dr Mahadhir cakap tue dan betullah tajuk berita nie. Memang pada pendapat peribadi saya sangat2 tak perlu sebab ianya sangat2 tak sesuai dengan budaya sopan dan santun rakyat2 Malaysia.


Bukannyer apa...memang sekarang nie banyak kes yang melibatkan remaja2 Malaysia  nie majoriti nyer kaum melayu sendiri galak membuang bayi (perkara yang mengundang tajuk berita nie lah!!). Perbuatan yang sedikit sebanyak menunjukkan tanda2 kecil akhir zaman dah semakin berleluasa sekarang nie, kerana bayi2 @ kanak2 yang tidak berdosa dianiaya dan di bunuh sesenang hati. Apalah perasaan mereka semasa melakukan perbuatan terkutuk nie yer??? saya tak tahulah nak cakap apa lagi tentang isu ini.


Saya rasa ia tidak perlu ada kena mengena dengan pendidikan seks di sekolah, takut atau bimbang jika ianya benar2 terjadi, ia hanya akan menjadi kelas mainan murid2 sekolah nie nanti. Ia tidak relevan pada pendapat peribadi saya sebagai seorang ibu!!.....senang cerita. Saya rasa apa yang harus di lakukan oleh pihak bertanggungjawab adalah melebihkan pemerhatian kepada perniagaan2 atau media2 internet (boleh ker??.....) yang banyak menyumbang kepada permasalahan nie.


Saya sebagai ibu biasa yang duduk kat rumah nie boleh agak2 sikit2 punca masalahnyer kes buang bayi nie dari mana datangnya. Kadang2 masalah nie bukan cuma terjadi pada budak yang kurang dr segi akademik saja, budak2 yang pandai2 berfikir pun tidak kurang hebatnyer buat kerja tak bermoral nie....macam mana tue?? Memanglah melentur buloh nie biar dari rebungnyer...memang kita sebagai ibu bapa salah jika tak menjalankan tanggungjawab mendidik anak2 dengan sepenuhnyer pendidikan agama, ajar anak2 supaya hormat yang yg lebih tua, ajar anak2 hukum2 dalam islam, ajar anak2 masalah yg bakal dihadapi jika muda2 lagi sebok nak bercinta, ajar anak2 jangan mendekati zina, halang anak2 dari pandai2 nak keluar berdua2 dgn yang bukan muhrim, macam2 lagi hukum islam dan adat2 org kita yang lebih kepada bersopan santun.


Tapi kalau ini semua sudah pun di terapkan oleh ibu bapa pada anak2, tetapi perkara yang buruk tue masih tetap lagi berlaku...dari mana pula punca sebenar masalah ini terjadi???. Janganlah hanya mencari dan cuba menyelesaikan masalah yang seriusss bangat nie hanya seperti "melepaskan batuk ditangga" sahaja. Adeiiiii...sakit jiwa den...(emo lak...heheheheh)




Photobucket

kalau suka LIKE k... :D

4 cuties - nak komen? KELIK SINI pon boleh!!:

Azrai Ahmad Zamri berkata... Reply To This Comment

salam ziarah..
hmM..da puas mengeluh bila membaca artikel2 tentang keruntuhan akhlak & gejala s0 sial yG semakin menjadi2..
di mana harus dimulakan?

yer..secara peribadi sy juga tidak setuju pendidikan seks diajar di sekolah..hanya meningkatkan sifat ingin tahu pelajar sj nanti..ingat, kita sebagai perancang selalu memandang pada sudut yG p0sitif, sedangkan golongan sasaran ini sering melihat sesuatu dari sudut yG negatif..percaya la

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

Salam ziarah azrai, sis percaya tue...memang betul...sebenarnya byk lagi perkara yg nak dicakapkan...tp susahkan?.. hmmmm..

♥cutebabygirl♥ berkata... Reply To This Comment

astaghfirullah~

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

Cutebabygirl ~ tuelah kita nie cuma dapat beri pendapat jer....lebih dr tue kita sama2 lah menjaga :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...