Siapa sokong angkat tangan!!! ~



Salam semua......ari nie nak cerita sikit tentang hari hari ibu menjaga 2 anak lelaki kat rumah. Penat weiii.....kalau Danial nie, dah tak rasa penat jaga dia...semua dia dah pandai, cuma kalau nak mandi tue kena tengok2 kan lagi. Tapi untuk yang si kecil nie Adam, memang betul2 penat jaga dia (pengorbanan......).....Adam nie aktif tak sama macam abang dia, dia tak reti duk diam...kalau ibu saja2 nak tinggalkan dia main sorang2 skang nie memang tak berani. Lagi lar semenjak dia dah pandai merangkak nie.


Adam baru jer pandai merangkak, tapi tak cukup ngan rangkak dia dah dok sibok nak berdiri lak. Kalau nampak jer ibu dia lalu tepi mesti nak berdukong. Caner aku nak masak kalau kita tengah sibok kat dapor dia pon masok ke dapor jugak????......adeiiiii, masa yang ada sikit tue terluang (bila dia tidor) cuma sempat untok ibu nie mandi n makan jer apa yang patot (tah apa2 yang aku makan asalkan beralas). Untok nak isi perot nie supaya tak masok angin.


Masak lagilah...tak dapat nak masak hari2 skang nie, kecualilah kalau ada orang yang boleh tengok2 kan dia time kita nie masak. Kalau dia tidor tue setakat 20 minit pastue bangun balik...caner nak masak, laok apa yang dapat di masak?? takat nak goreng2 tue boleh lah yer, tapi kalau hati nie nak masak lemak ker asam pedas ker, sop2 ker, macam2 jenis masakan lagi...manakan nak sempat. Bimbang dia dah pandai merayap keliling rumah, masok dalam bilik kita tak perasan...ada pulak bilik air dekat2 situ kan bahya tue....apa2 jadik ibu jugak yang susah nak.


Ari tue sekali Adam merayap jap carik2 bukan lah lama sangat pon dia ilang carik tapi tak jumpa...dalam 3 saat panggil dia carik sampai bilik tak jumpa, rupanya dia dalam bilik pakaian.....bilik tue gelap tak pasang lampu, Adam pulak bila dipanggil2 dia tak berbunyi....berderau darah ibu naik ker muka nie hah...haiiii, anak2....


Kadang2 makan minom ibu nie dah tak teratur dibuatnyer...dari pagi sampai ker malam barulah ibu dapat nak jamah nasik putih...siang memang takder lah sejak adam nie dah pandai bergerak (tue pasallah body dah mantain balik). Tapi ibu sabar jer sayang.....belom lagi masok bab tidor. Skang nie Adam tak nak tidor awal macam selalu, selalu Adam tidor lambat...buat apa pon Adam tak nak jugak tidor2....dah baper kali ibu tidor pukul 6 pagi, lain2 hari paling awal pon Adam tidor pukol 3 ke 4 pagi.....tapi jangan korang heran lak caner aku leh blogwalking ngan update blog nie pulak yer?...ianya tak sama ngan aku memasak, kalau ngadap lappy nie 4 mata aku nie masih bole dok ngadap adam 24/7 walaupon setiap 5 minit sekali on and off kat lappy ......


Caner tue??....agak2 ibu cukop tidor ker??...cukop ker rehat ibu??...cukop ker tenaga ibu??...tapi tak apalah tue yer Adam...masalah tue biar ayah yang selesaikan.......segala yang di atas tue adalah pengorbanan ibu untuk anak2 ibu dan jugak ayah kamu, pengorbanan ayah pulak untuk anak2 supaya memastikan ibu sentiasa sihat dan ceria menjaga anak2 ialah ~


Terpaksalah ayah kuarkan lagi modal untok penjagaan badan luar dan dalam ibu yang kondisinyer kadang2 tak berapa nak sihat nie, supaya tuboh badan ibu nie lebeh sihat dan ibu lebeh ceria dari biasa....set penjagaan wajah yang dapat membantu mengurangkan masalah diwajah ibu akibat tak cukop tidor supaya dapat kekal awet muda. Selain dari elaun bulanan ibu yang perlu ditambah lagi beberapa $$$...dan jugak percutian keluarga pada hujung tahun nie untok menghilangkan segala tekanan stress ibu dirumah....ngeh3!!!


Siapa sokong angkat tangan!!!



Photobucket

kalau suka LIKE k... :D

9 cuties - nak komen? KELIK SINI pon boleh!!:

mommyYen berkata... Reply To This Comment

shiela..bab masak tu sama la kita.yenyen nak ikut salu tgok saya mengoreng..mummy,see egg,see egg..! dia ingat mummy masak egg saja pandai..

bab tidur pulak,saya memang tidor akhir,around 12am-01am,sbb yenyen ni nyusu mlm,jd b4 sya tidur saya bgi dulu sbotol susu,spya nanti tak dia kejutkan sya minta lagi susu..

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

mommyyen ~ hehe...yenyen mintak egg. jer....habis lah punah skill masak kalau cenggini...boleh lari tune kesedapan setiap makanan tu...huahuahua...sabar jerlah kita nie mummy2 yer

+akufobia+ berkata... Reply To This Comment

tak nak angkat tangan.zazz.(potong tangan.)

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

akufobia ~ huhuhu...potong tangan dia...

HazwanHakim berkata... Reply To This Comment

sy sokong...suami akak kena bg bajet lebih lg..hehe

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

HazwanHakim ~ hehehe.....ada gak orang sokong sis yer...permohonan sis itu sudahpon diluluskan oleh husband sis dik.....best kan?...huhu

larra berkata... Reply To This Comment

amat amat menyokongnya..mamashiela..

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

larra ~ muahahaha...sib baik ada rakan seangkatan.... :)

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

larra ~ muahahaha...sib baik ada rakan seangkatan.... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...