~ Semanis Kurma ~




Salam semua...korang suker tak tengok rancangan "Semanis Kurma" kat TV 9 tue (Deekaaat Di hatiii)...setiap hari Jumaat tepat pukul 9:30 malam tue (tapi aku tengok malam hari Khamis lak?? episod 61...sudah tukar ka??)...Shiela suker sangat tengok, tapi kadang2 miss jugak...bukannyer apa, Shiela geli hati dan seronok bila tengok gelagat pasangan suami isteri yang juga dua pakar motivasi terkenal Datuk Norbaayah Mahmood dan Ustaz Wan Akashah Wan Abdul Hamid.

Kalau korang tengok suami Datuk Norbaayah, Ustaz Akashah nie kelakar kan orangnyer ??...memang kelakar pon, tengok jerlah isterinyer sentiasa tersenyum ketawa bila suaminyer berkata2..ehehee..mesti bahagia pasangan nie sentiasa....ada jer jenaka suaminyer. Tajuk minggu yang lepas nie episod yang ke 61 seronok Shiela tengok "Suami Nusyuz"...tetamu jemputan dia Datuk Jalaludin Hassan dan isterinyer Datin Hashimah.


Banyak lah yang dibincangkan tentang suami nusyuz nie...kira suami yang mengabaikan nafkah tehadap isteri dan anak2...suami yang mendera isteri dan macam2 lagilah....tapi Shiela suker sangat pada semua soalan2 yang diajukan kepada pasangan Datuk Jalaludin dan isteri nie...


Bila Datin Hashimah bagi jawapan pada setiap soalan, kira semuanyer Shiela sokong lah...antara jawapannyer tapi soalan dah tak berapa ingat dah...hehe.. (agak2 ingat2 Shiela lar yer)...Datin kata :
" kalau suami tengok perempuan lain cantik berpakaian dengan pakaian tue, bergaya...apa salahnyer si suami belikan pakaian yang sama untuk si isteri pakai..tak salah kan? dah memang itu tanggungjawab suami, janganlah bila si isteri nie tak bekerja duduk di rumah biar kan jer isteri nie pakai apa yang ada..."


Huhuhu...terkebil2 lah Datuk Jalaludin tue mendengar jawapan dari isterinyer...sesungguhnyer betullah tue apa yang di kata oleh Datin nie tadi yer...ada lagi contoh2 jawapan Datin yang Shiela suker lebih kurang ceggini yer bunyinyer :

(Soalan : Macam mana yer Datin menghadapi dugaan yang Datuk Jalaluddin nie ramai peminatnyer ?) lebih kurang halal yer bunyi soalannyer... :)

(Jawapannyer pon lebih kurang halal yer...)
"Biasalah kita nie perempuan yer...mula2 tue mestilah kita nie marah..sedih...tapi kita fikir balik macam nielah, mungkin dugaan dia (Datuk) tuhan bagi macam tue (ramai peminat perempuan & dikelilingi perempuan2 cantik)....dugaan saya pulak dapat suami dengan perangainyer .....kita redhalah menerima ujian darinyer...doa tue yang penting"


Betapa tingginyer sifat sabar Datin Hashimah nie ...agak2 Shiela leh jadi penyabar macam Datin tak??...hihi....tapi berkat kesabaran Datin Hashimah nie jugaklah Datuk Jalaludin sendiri mengaku yang dia dapat berubah kerananyer......boleh nampak beza dalam diri Datuk Jaluludin skang nie...Shiela boleh nampak tue...berkat doa dari isterinyer yang tercinta....doa2 dari suami isteri nie untuk pasangannyer sangat2 mustajab yer kawan2.....tak rugi kalau kita berdoa untuk pasangan kita setiap hari.......oh! sweetnyer pasangan veteran nie kan??...


Tak salah kalau dicontohi pasangan nie...sama lah jugak pasangan pengacara "Semanis Kurma" nie...lagi seronok tengok telatah Datuk Norbaayah yang bila berkata2 dengan fasihnyer, tak ada tersekat2 pon....dan suaminyer pulak Ustaz Wan Akashah dengan jenaka spontannyer...jugak pantun2 jenaka pasangan comel nie...suker sangat..


Jadi Shiela dah tak sabar nak tunggu episod minggu depan...shiela rasa hari Khamis malam Jumaat lah rancangan nie berlangsung dalam pukul 9 atau pukul 10 bermula...tunggu jelah seawal pukul 9 kat TV9 tue...haha...nak tau tajuk hangatnyer??...jeng jeng jeng..."ISTERI TERLEBIH POWER"...huhuhu...ganasnyer tajuk...kira nak padan kan dengan tajuk minggu yang lepas tue "SUAMI NUSYUZ"...


Korang suker??....Insyaallah Shiela akan tengok...nak dengar isi pati tajuk nie...apa yang dimaksudkan dengan "Isteri Terlebih Power" nie yer?? Sama2 kita check it out!!.....


~ Saya suker rancangan SEMANIS KURMA ~



Photobucket

kalau suka LIKE k... :D

11 cuties - nak komen? KELIK SINI pon boleh!!:

nuriz berkata... Reply To This Comment

kegemaran mak saya tu rancngan semanis kurma tu, hehe ustazah tu memang pndai buat lawak :)

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

nuriz ~ tuelah kan....kelakar ngan comel pasangan semanis kurma nie...suker ngan diorang... :)

redNing berkata... Reply To This Comment

salam..

mak aku mmg peminat #1 ustazah siti nur bahyah tu huuuu

qellissa berkata... Reply To This Comment

jarang tgk semanis kurma ni babe, tp i suka tgk ustazah bahiyah n her hubby cam pasangan yg ideal gitew.. eventho da berumur pon nampak loving. wish to be like tat couple wen we're old..huhuhu

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

redNing ~ salam kenal...thanks sudi leave komen kat sini yer... ;)...ibu ibu bapak bapak mmg minat gila ngan ustazah bahiyah nie....seronok dengar ceramah dia :)

qelissa ~ babe...i pon jarang2tengok...tapi i mmg suker ngan diorang nie...romantik gitu...diorang punya panggilan "LING"...."LING"....satu sama lain...gila tak romantik n loving couple??...i dah tua pon nak cenggini jugak ler....huhu

+akufobia+ berkata... Reply To This Comment

macam nak suka tapi tak minat nak tengok TV.macam mana tu.haha.

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

akufobia ~ lar....kalau cenggitu tak dapek sis nak nolongyer dek.... :)

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

akufobia ~ lar....kalau cenggitu tak dapek sis nak nolongyer dek.... :)

Izan Ishak berkata... Reply To This Comment

izan pun tgk rancangan ni minggu lepas. x sabar plak rasanya nak tgk tajuk minggu nih..~

Hana Picca berkata... Reply To This Comment

hana pon suke tgok.. banayak ilmu dpt dari rncangan nih

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

Izan ~ sama lah kita...taksabar2 nak tengok isu minggu nie kan?...hihihi

Hana ~ tuelah...mmg banyak info bagos2 untok suami isteri khususnyer...best sangat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...