Pelik pelik pelik pelik..??????




Salam semua...ari nie tajuk n3 PELIK tapi benar...aku pelik sepelik peliknyer dengan segelintir ibu bapa kat Malaysia nie....ada anak tak tau nak hargai...pelik pelik pelik....buat anak pandai........jaga anak????



Kalau ko tak nak...jangan ada anak...lagi2 berita yang keluar kalau tak pasal buang bayi...pasal dera anak...rasanyer dah 2 kali aku buat n3 pasal kes dera anak sampai mati nie.....suker sangat buat peristiwa murahan macam tue yer??...trend ker skang nie kat Malaysia ku yang tercinta??!!


Dah kuat sangat ker ko asik dok nak berlawan ngan budak2??...kalau ko kuat sangat pegilah bergusti ngan HAK HOGAN sana.....mentang2budak2 nie tak boleh nak melawan...korang lak yang besar2 panjang berakal berotak semua nyer pandai campor ngan terrer kerjanyer dok belasah budak2????....umor baru 2 ke 3 tahon korang dok dera???....


Bukannyer orang luar...bukannyer orang lain...mak bapak jugak yang ringan tangan dok mendera anak2 sendiri....pelik pelik pelik....apa yang ko pikir masa ko belasah budak 2 tahon tue????...baik ko pegi tebar roti canai...ada gak hasil ko.....dapat gak ko duit yang halal.....takder lah skang aku kata ko nie sengallll.....


Ari tue bayi kena dera...ari nie budak 2 tahon pulak kena dera...sampai meninggal!! Ari tue mak bapak kandong yang ditahan....kali nie mak dan boypren mak yang ditahan!!!!......tak tau malu ker???.....apa kena lah ngan korang nie??...orang ker?? kalau orang takkan lah sanggop nak pukol anak sendiri sampai meninggal??....lainlah kalau bukan orang kan???? berok makyeh kot


Sampaiiiii hati ko dera anak ko yang baru umor 2 tahon tue sampai meninggal???...azabnyer arwah anak menanggong sakit akibat dirotan.....agak2 kalau ko dapat hukuman yang sama macam ko dera anak ko macam mana???? ko sanggop tak??? agak2 ko boleh tahan tak tanggong azab kena dera sampai mati???


Aku doakan ko akan menyesal seumor hidop ko yang mana engko nie tak patot dilayan macam manusia kat dunia nie...patot ker aku doa macam nie???? sebab apa aku kata patot??? sebabnyer ko ngan orang ISRAEL tue dah lebeh kurang sama jer zalimnyer.....cuma bezanyer diorang tue zalim ngan orang islam...yang ko nie lagi terok zalim ngan anak sendiri????

Cam maner?? SAMAKAN?????....
U fikir lah sendiri.......




Muhammad Danial Yusof

umor Danial dah lebih 3 tahon....
tak lama lagi Danial nak pergi sekolah....
walau pon badan Danial nie macam kanak2 usia dua tahon......
tapi kalau soh ibu dukong memang lah ibu mengalah....

ibu sanggop berhenti dari kerja yang ibu suker.....
semata mata ibu mahu dudok di rumah menjaganyer.....
supaya Danial tak kurang kasih sayang dari ibunyer.....
supaya Danial rasa aman bila ibu ada disisinyer.....
supaya Danial sentiasa nyaman di setiap harinyer.....
supaya Danial tak rasa terpinggir bila ibu dekat dihatinyer....

tak sanggop ibu nie nak pukol Danial sesuka hati....
melihat pada wajah Danial yang comel nie....
menyelinap segala kasih ibu di hati.....
semoga Danial sentiasa bersenang hati....
dengan adanya ibu disini.....
~ Luve Danial ~


Photobucket

kalau suka LIKE k... :D

9 cuties - nak komen? KELIK SINI pon boleh!!:

zura berkata... Reply To This Comment

Ntah ler, apa nak jd la sian ngan bb yg tak berdosa tue kan...dah alang2 termengandung dan bersalin yg amat sakit tue, jaga je la bb tue, takpun bagi jer kat saya, hehee ader gak bb yu'xan friend kan???

Anyway danial sangat cute, muahhhh

qellissa berkata... Reply To This Comment

Pelik, memang pelik..tak tahu lah aper yg budak 2 tahun buat sampai nak didera budak tu..geram dgn org yg bertindak x guna pala otak ni..hangin tul..

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

zura ~ zura...itulah point dia...dah alang2 rasa sakit mengandong n bersalin tue jaga jer lah anak2 tue dengan baik....pelik kan??

qellissa ~ tue lah babe...org yang takder pala otak mmg cenggitu lah dia bertindak....jangan kata dengan haiwan...dengan anak pon dia takder belas kasihan...

Kniedaz berkata... Reply To This Comment

zaman skang ni takde yg peliknya shiela..ramai org yg dah jadi tak waras..mangsanya anak2..minta dijauhkan daripada keluarga kita..

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

kniedaz ~ tue lah sis...mintak2 jaouh dari keluarga kita... :)

adda berkata... Reply To This Comment

bila baca ttg org buang baby n dera anak sampai mati.. kekadang tu rasa nak maki hamun gak diorang. teruk sgt2 kan.. huhuu

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

adda ~ betollah adda...ngan orang macam nie mana ada nak cakap baik2 lagi dah...menyesal kendian tak berguna pon....mintak ampon pada Allah S.W.T. jer lah... :)

Juaini Jamaludin berkata... Reply To This Comment

bertuah Danial dengan Adam. :) kirim salam kat dua budak comel ni.

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@Juaini Jamaludin tq juaini..nanti ibu dia sampaikan salam yer :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...