Adam berpaut di mana mana ~



Salam semua....hari nie ibu nak update perkembangan yang paling latest sekali tentang Adam...Adam sekarang nie dah pandai merayap satu rumah...dah tue pandai lak memaut kat merata tempat semata2 nak merasa macam abang dia berdiri...kikiki....asal boleh dia paut, dia paut sampai dia dapat berdiri lar konon kononnyer...


Jom layan ..... ~


tengok tue...mana2 dia nak paut pon boleh...jeles ngan abang dia yang lama dah pandai berlari...kikiki (abaikan botol susu yang besepah itu)



tumpang ar abang Nial...Adam baru nak belajar diri nie...ih ih ih



adeiii susahnyer nak diri...paut pon susah...caner nie adam nak diri sorang2 nie??...ih ih ih


ok...stabil sikit nie...



ok ok....test test...1 2 3....test sebelah tangan lak...kira adam ada pencapaian nie bu...ih ih ih
(sambil petik2 jari)



ooo mai godddd!!!...adam jatoh bu...ehehehe...ibu snap ker??...jangan arr..malu adam nie...ehehehe


(kontrol...kontrol...buat2 tak nampak jer)



nyum nyum...sedapnyer patong nie bu...mana ibu dapatkan patong ini bu??....
(kontrol...kontrol malu jatoh nyer pasal nie tadi...)


Ibu!!...nampak tak abang Nial nie nak buat apa bu??...dia nak main2 beskal besar lak bu...e'leh macam sampai...



ko diam lar adik adam...abang nial pandai arrr...diri pon jatoh lagi nak ngadu2 lak..kang abang lasah kang...


Ibu!!...nengok lar abang nial nie...tolong lar...takkan tengok jer...



wahai adik adam sekalian...dengar nie abang nial nak cakap.....bla bla bla bla bla bla...



Ibu!!...adam rasa nak blah lar...dah sejam adam dok sini dengar taklimat abang nial nie, haos dah...nak susu lar...boleh??


Ibu says : iye lar Adam...nanti ibu buatkan yer...layan lar abang nial jap...sian dia nak ajar Adam apa2 tue...kehkehkeh
.
.
.
.


Adam says : Ok lar...ok lar...Adam layan jer...10 minit jer lagi...pastue Adam nak susu tauuuuu....



P/S : Ibu mintak maaf lar n3 nie panjang berjela...mintak maaf yer ~





Photobucket

kalau suka LIKE k... :D

21 cuties - nak komen? KELIK SINI pon boleh!!:

Dila Abdul Rahman berkata... Reply To This Comment

hohohoho.....xcited sungguh mak kamu yer adam....wak dila doakan semoga adam cepat berjalan.....kalo boleh sebelum raya....nanti suruh mama belikan kasut yang tomei2.....

p/s ker pakai kasut abg jer.....jimat sikit...hahahahaha

petua sikit....kalo nak anak cepat jalan....kalo ada abah dia ker tok dia ker balik semayang jumaat....sebelum masuk rumah...pijak2kan kaki budak tu....janganlah pijak ganas2....pijak2 sayang lah....
petua dari wak2 yang terdahulu....keberkesanan 9/10....sebelum setahun dah berjalan lancar....insyallah

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

wak dila....kehkehkeh tau jek ibu adam nie tak sabar nak tunggu adam jalan...

petua tue dah inform ngan ayah adam,....hehehe tq yer wak dila...suker ngan wak dila nie...tak lokek petua...

kasot abang nial tue belom tentu sampai ker adik adam...abang nial kalau pakai kasot 3 bulan jer tahannyer...huhu

mamaharith berkata... Reply To This Comment

warhh..seronok kan bila ank dah pandai berdiri n berjalan..mamaharith x sbr nk tunggu semua tue..

tehr berkata... Reply To This Comment

awasi pintu pagar ya
nanti keluar ke jalan raya - susah
...seronok punyai anak2 kecil

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

mamaharith ~ huhuhu....memang tak sabar tunggu adam pandai berjalan...masa danial dulupon sama jugak....pon tak sabar menunggu da berjalan...bila dia berjalan nanti...meti comel jatuh2...kehkeh

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

tehr ~ terima kasih yer tehr...memang pintu grill tue sentiasa berkunci...nak bukak pon susah tue...grill dah lama jadi ketat sikit...tapi memang shiela pastikan grill atau pintu sentiasa berkunci...risau kan sekarang nie macam2 boleh jadi...sentiasa kena perhatikan anak2 kecil nie :)

darkbatman berkata... Reply To This Comment

lasak gak si adam ne.. bijak ler beso2 nt.. habis la rumah dikemasnye kan?

Hana Faza-same person berkata... Reply To This Comment

wah bestnya dah leh jalan..nnti raya siaplah shila..ke sana sini dia berjalan..hehehe

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

darkbatman ~ hahaha...bijak lar mintaknyer bila dia dah pandai jalan nanti...senang ibu dia nak masak kat dapor....

kalau bab ngemas rumah sekarang lagi dah pandai ngemas...hari2 dia dok ngemas jer...kehkeh

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

Hana ~ wa...lamanyer hana tak dtg...windular...tengok, adam dah pandai diri dah...tapi still jatoh2 lagi...

tunggu raya nie yek...nanti Shiela upload...kehkeh

Syukie berkata... Reply To This Comment

Seronok tengak budak2 baru belajar nk kenal dunia :D
and cerita ni best :D

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

syukie....tq yer sudi leave komen n cakap citer nie best... :)

tue lah...sekarang nie macam2 adam nak buat...baru jer panadai dudok dah sibok nak diri pulak...

tak nyempat2 :)

Kniedaz berkata... Reply To This Comment

wah..dah pandai nak berjalan ke tu? Seronokla dia

FyZa berkata... Reply To This Comment

alala..comeynya adam..mcm mak dia..hehe

qellissa berkata... Reply To This Comment

wah, wah da nak pandai jalan da adam? leh lah kuar ngan aunty pasni g shopping..ngeee

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

kniedaz ~ tue lah sis...baru jer pandai dudok aritue ...nie dia sik nak paut nak diri jer...mata nie takleh nak lepas...jadi jaga dalam rumah sendiri...kehkehkeh

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

Fyza ~ alololo...maluuuuu...hihi

Qellissa ~ hai babe...lama tunggu u nie...windu..huhu, adam dah belajar nak berdiri, tue yang sibok cari tempat berpaut...

g shopping?...ngeeeee, suker jer adam...kehkeh

+akufobia+ berkata... Reply To This Comment

ibu.nak susu.

Aril Lanang berkata... Reply To This Comment

teringat zaman baby dulu..hehe

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

akufobia ~ kehkehkeh...mandai jer ko..

Aril Lanang ~ iye...seronok bila kenang2 balik zaman kecik dulu kan.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...