Baju raya......... ~



Salam semua......tak lama lagi dah nak raya kan?...lagi baper hari jer lagi...baju raya dah beli?...shiela baru beli semalam...adeiiii naperlar baju raya skang nie mahal2 gamaknyer...sepasang baju kurung ready made jer beratos2 rege dia....ada manik sini sikit, sana sikit jer dah cecah ratos2....kain dia cuma kain cotton jer...


Rasanyer raya tahun lepas masih boleh consider murah2 lagi baju raya ready made nie.....tak lah jejak dua ratos sepasang baju kurung.....dia punya beza tahun nie boleh dapat 2 pasang baju kurung gamaknyer...aku sendiri bajet2 lar...kui!


Naperlah aku tak pandai jahit baju...kalau pandai tak yah beli2...buat sendiri...(takder maknanyer...keh3)...tangan kejung cam tangan aku nie pandai tunjuk2 jer...seni tadak...tapi kalau bakat buat biskot raya tue adalah....cuma Adam lak yang dok sibuk mengacau nanti...susah nak buat projek...


Kalau kuih raya boleh buat sendiri alangkah jimatnyer raya nie kan?....bayangkan kalau aku bajet2 duit beli kuih raya tah hape2 tue cuma boleh cover 2 rumah, tapi kalau aku buat sendiri guna bajet yang sama aku leh buat untuk 3 buah rumah (rumah aku, umah ayah aku ngan umah mertua aku).....banyak, sedap dan berkhasiat lagi kuih yang aku buat tue...konpem sedap lagi kuih air tangan aku dari beli kerepek2 yang kat kedai borong tue kan?.....(dah beli pon)


Tapi hakikatnyer dari segi penjimatan uwang, memang tepat sekali lar apa yang aku tulis kat atas nun....tak tipu, memang betul....balik pada baju raya nie tadi....naper lar ko mahal sangat ek?...rasa macam nak pulang balik jer baju tue...boleh ker?...takyah baju raya pon takper.....aku tak kesah lah.....(nyesal)


p/sku : naper aku beli ek?.......salah beli ker aku nie?....ker aku salah masuk kedai?...




Photobucket

Photobucket

kalau suka LIKE k... :D

23 cuties - nak komen? KELIK SINI pon boleh!!:

larradanish berkata... Reply To This Comment

kite lom beli gi shiela..huhuhu.ahad ni kot bawu nk pi tengok kt jln tar..entah entah dilema cam shiela gak..hehhe

Kay berkata... Reply To This Comment

hi salam kenal..saya blm beli bj raya la. baju yg dihantar kat tukang jahit pun belum sure boleh siap..:(

kuih raya tahun ni saya main tunjuk-tunjuk ja..kikiki

cemomoi berkata... Reply To This Comment

tul la, kuih raya bekas kenitnya tapi mahal gila... baju raya takdan nak tengok lagi gamaknya raya ni pesyen pakai singlet dengan plekat tambah tali pinggang hijo orang g aji tu dah la

Hana Faza-same person berkata... Reply To This Comment

salam shila

eh memanglah shila.. hana dah banyak ronda kat shopping kompleks, bazar segala..humakaih..mahal nya rege dia..lagi2 kalau dia letak manik labuci segala..terbeliak bijik mata..ada satu baju tu tahun lepas hana beli rm80 aje..tahun ni tgok2 mak aih, dah jadi rm190..sbnya tmbah manik ciput aje..huhu

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ berkata... Reply To This Comment

aku xder baju raye pon...

cikidong berkata... Reply To This Comment

dah.. cepat g masuk kelas menjahit, pasni bukak kedai jual baju kurung mahal2 pulak... ekekekek

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@larradanish adeiii maklarra...kena pandai2 lar pilih n carik kedai...shiela nie dah terlepas beli...huhu

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@Kay salam kenal kay...baju lom siap lagi yea...nak buat caner..tue kena gi check selalu lar...takut tak siap lak kang....

kalau kuih raya tue masa anak dara ngan lom ada anak dulu memang buat...tapi skang nie susah sikit...kombat ada dua...susah nak handle...

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@cemomoi kehkehkeh...lawaknyer sis pakai gitu...ok gak dari takder baju nak raya nanti...untuk abgnyer...haha

kalau kuih raya sendiri buat sis balang besar2 leh dapat 3 buah rumah seklai...itulah duit yang sama modalnyer nak beli kuih...

insya'allah next year senang sikit lah nak wat projek kalau tak ngandung lagi...kikiki

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@Hana Faza-same person haaa..dia konsonan yg kita cari nie hana...mahalnyer 2 kali danda kan?...adeiii nyesal betul shiela beli...kalau lah labucii tue dari kristal oklah jugak....nie labuci gitu2 jer...sedih...

dah beli redha jerlah :)

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ alala...siannyer ko ceroi...mana ko takder baju raya lak nie...jubah tue pon ok per...ekeke

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@cikidong tak suker jahit baju...huhuhu..ada 2 org kakak tukang jahit...tapi biasalah kalau adik beradik tempah kadang2 tak siap...wajib dulukan org lain nyer tempahan...huhu

qellissa berkata... Reply To This Comment

Baju raya i da lama siap..klu beli ready made cam x selesa plak..pastu mahal..huh...kualiti kain x sama yg kita kehendaki..hihihi..

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@qellissa benar dan tepat sekali tue babe...kualiti kain jauh berbeza...nak buat caner...huhu

aNa_mE berkata... Reply To This Comment

taun ni baju raya tak de..
kueh raya ready made..
beli kerepek je..hehe

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@aNa_mE iyer ker....ok lah tue...dapat gak beraya walau takder baju raya...

yang penting makan2 ada...ekeke

tengkorakemas berkata... Reply To This Comment

hm..nasib baik lelaki senang je cari, saya dah beli baju raya juga :)

harga baju sis mahal tu..sis suka ke tak bajunya? apa pendapat org tgk baju tu?

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@tengkorakemas tuelah dik...rasa nyesal tue...baju tue ok cantek gak...tapi tak padan ngan harga dia lar...

kain tue jenis biasa jer...cuma ada manik sikit2..harga tak sesuai. :)

Aniza berkata... Reply To This Comment

salam

baguslah dah mulakan persiapan. baju kaler apa ni? lain kali belajarlah menjahit tapi jimat ratusan ringgit daripada membeli. harga kain tak seberapa tapi upahnya yang tinggi sebenornye..

selamat hari raye.. ^_^

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@Aniza iyer...betul tue, selamat hari raya.

Syukie berkata... Reply To This Comment

Mahal ke? rm200 ok kot... :D
Mak syukie tempah aritu pun dalam rm180 rasenye...kalau puas hati x pe la~

GoHighWays Blog

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@Syukie rm200 tue memang dlm bajet ok lagi untuk sepasang baju kurung dik...

tapi sis rasa mahal sebab bila belek2 balik kualiti kain dia tak sebanding ngan harga rm200 tue..

sis rasa kalau silap sikit sarung boleh koyak kain dia... :)

takperlah...dah terbeli nak buat caner kan :)

tengkorakemas berkata... Reply To This Comment

@Shiela Latif

saya tag kak masuk contest baju raya he kalau ada masa joinla

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...