Marhaban ya marhaban ~



Salam semua.....nak citer pasal marhaban kat rumah shiela malam semalam...hari nie baru dapat citer...semalam kat rumah nie ada joint marhaban, biasalah bulan syawal nie selalu ada buat marhaban dari rumah kerumah kat Taman Shiela tinggal nie...anjuran orang2 masjid kat Taman nie...


Kalau dulu kat rumah lama pon selalu joint kalau orang masjid nak buat marhaban...memandangkan shiela pindah dalam taman yang sama jugak...jadik tahun nie tak terlepas lagi joint buat marhaban dari rumah kerumah...seronok sangat macam nie tiap2 tahun...


So macam biasa setiap kali marhaban shiela buat Laksa Johor...kalau shiela lah...takder Laksa Johor tak sah!!...itulah dia favourite shiela...tiap2 kali marhaban tak penah tukar menu...Laksa Johor nie dia ada peminat nyer sendiri...kalau orang tue minat kat Laksa Johor nie...kenyang macam mana pun mesti dia nak jamah jugak Laksa tue..hehe


Punyalah Shiela risau takut2 Laksa tue tak habis...Alhamdulillah, memang betullah dalam ramai2 ahli masjid yang datang marhaban malam tadi, Pak Imam dialah yang paling minat sekali ngan Laksa Johor nie...hehe..kata abang Shiela siap tambah 3 pinggan...Alhamdulillah...tak membazir makanan tue kan..


Macam biasa jugaklah...kalau buat Laksa Johor nie tetiap tahun Kak Long yang akan buat kuah dia...sebab tuelah!!...tuelah dia...ekeke...bukannyer tak pandai buat, tapi kalau nak buat pakai periuk kecik beran lah nak buat...hehe, pandailah bajet2 bahan2 dia ...tapi kalau buat dalam periuk besarrrr punya...tak beran eden...takut larik lah tune rasa kuah nyer...


inilah dia Laksa Johor...
yang lain2 tue Shiela yang standby...remeh temeh sikit jerlah..
tang kuan Laksa tue Kak Long Shiela lah yang sediakan...remeh temeh banyak sikit..
sedaaaaaappppppp sangat Laksa nie...~


Jom layan gambar malam Marhaban tue ~

yeayyy...malam semalam "Danisya" datang tau...Adam happy jer...hehe



sementara menunggu kedatangan ahli2 masjid...apa yang happy benor pon aku tak tau??..



nie lak segala sedara yang ada dtg malam semalam.....
yang duk tepi sekali pegang Adam tue dengar2 GOSSIP nak kena risik tak lama lagi nie...
hehe...ada gak orang nak kat kau yer dik?...



memangggg "Mat Gambar"..
yang nie lak family adik lelaki Shiela..(encik Polis yer)
betul2 bawah Shiela, beza setahun jer..
yang lelaki tuelah adikku yang #%@!&%%
hehe...jangan ingat bukan2...
dulu2 kalau gaduh mesti ngan dia...
MasyaAllah..dia punya nakal dok nyakat kakak dia nie hah tuhan jerlah yang tau..
rasa penah kena cekik cam nak mati dulu ngan dia nielah..
punyalah jahannammmsss nyer lagi dia punya gurau...

tapi adik beradik tetap adik beradik.. :)
walau macam mana pun "air dicincang takkan putus" kan??..
Skang nie dia dah pun berbahagia dengan keluarga dia..
baru dapat anak..5 bulan dah anak dia..
Isteri dia nie Shiela yang kenalkan..
satu office dulu..
nak sangat beristeri...suh kakak dia nie carikan calon cepat2..
Alhamdulillah berbahagia lah hendaknyer ~
(apahal lah aku merepek kan dia nie pulak??)



yang nie takkan tak kenal lak...ekeke
jangan dibezakan keadaan diriku dulu (masa kawin dulu...) 
dan sekarang yer (anak dah 2...urat pon putus dah beribu2...hehe)
yang penting berbahagialah hendaknyer kami sekeluarga...
InsyaAllah amin ~

gambar orang marhaban jer yang tak leh nak ambik...segan lah nak ambik..orang masjid tengah sedap2 marhaban takkanlah shiela nak senap senap gambor lak kan?...hehe


p/s ku : terima kasih pada semua tetamu yang hadir menjayakan majlis marhaban tahun nie yer..
pada pakcik2, mokcik2, anak sedara, adik beradik..dan seangkatan dengannyer...InsyaAllah murah rezeki tahun depan leh joint lagi...seyes seronok tau malam semalam :)





Photobucket
Photobucket

kalau suka LIKE k... :D

26 cuties - nak komen? KELIK SINI pon boleh!!:

LadyEll berkata... Reply To This Comment

patot arr status kt fesbuk td suka laksa johor...tp tk jemput pun...aku org mesjid jugak..:P

Lelord berkata... Reply To This Comment

uwaaa bestnya laksa johor. aku suke...heheheh dh nama pun johorean kan. Uishhh rindunya bab2 marhaban ni..dulu slalu igt mak aku..dak kenit la paling epi kalau g marhaban dapt wet raya

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@LadyEll kehkeh...tuelah dia ell...bila time buat majlis tue selalu nyer satu apa pon aku tak hengat dah...nak jemput saper...hihi..tak berapa pandai lagi macam org tua2 kita kan?... :)

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@Lelordbetillah...marhaban nie bebudak suker lah dapat kumpol duit raya...suker tengok :)

tengkorakemas berkata... Reply To This Comment

argh...lapar pula malam ni dibuatnya hehe boleh tak nak bayang makan laksa johor kat blog ni hehe

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ berkata... Reply To This Comment

xajak aku pon...
:)

+akufobia+ berkata... Reply To This Comment

@LadyEll

joint@join?dangg.aa.rindu laksa.sedapp.

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@tengkorakemas boleh boleh..dipersilakan jemput makna...hehe

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ kalau ko dekat...ko lah org pertama yg aku teringat nak jemput ceroi...huhu

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@ akufobia eh!...salah spelling ker...kehkeh

qellissa berkata... Reply To This Comment

nak laksa johor jugak!!!sob sob sob..

aMy berkata... Reply To This Comment

alahaii bertambah lapar lah saya hahaa tengok ada laksa johor..
rindu nak makan laksa johor..ish2

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@qellissa alololo...siannyer dia...

aibaks berkata... Reply To This Comment

best plak tgk laksa johor tuh..
teringat last week isteri ngidam laksa johor..
alhamdulillah.. dapat gak rase laksa johor ni.. hehe

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@aMy alololo...sian kat amy jugaakkk...

rutikeben berkata... Reply To This Comment

tak penah lagi merasa laksa johor huhuh

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@aibaks kalau isteri dah ngidam mesti kena gak dapatkan tuh...hihi

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@rutikeben kalau tak penah rasa kena cuba2 rasa...mana tau boleh jadik peminat laksa pulak lepas nie :)

misyamissyou berkata... Reply To This Comment

alahai kak sedapnye laksa johor..fav sy! dah lame kot lidah ni tak rase..jadi craving tah dah bape lame..rase cm dah kempunan dh ni..adess

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@misyamissyou alolo...siannyer..ramai betul yang kempunan ni kang...adeiii

Hana Faza-same person berkata... Reply To This Comment

wah, rindunya makan laksa johor masa dok kat kluang dulu..

terlioq tgok gmbar tu..hehehe

haa ada pon gmbar shila sekeluarga..sweet family n happily forever..amin

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@Hana Faza-same person hehe..amin...tq yer hana... :)

:: m!3yr4h_nAnEA :: berkata... Reply To This Comment

wah!!!laksa johor...
t'ingin la plk nk mknnye...
hee :)

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@:: m!3yr4h_nAnEA :: kena carik tue dik :)

NARDtheNERD berkata... Reply To This Comment

sedapppnye laksa johor..
=))

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@NARDtheNERD memang sedap dik...cayalah.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...