Happy Belated Birthday Muhammad Adam Danish ~



Bismillah,


Salam semua……beberapa hari yang lepas Shiela se family sambut birtday Muhammad Adam Danish yang pertama… 4 November …..pejam celik pejam celik dah setahun pun anak ibu….sayang Muhammad Adam Danish….tapi Adam tahun pertama nie ibu ngan ayah takder belikan apa2 hadiah pun untuk dia…sama macam abang Danial dulu…masuk tahun kedua baru ibu ngan ayah belikan hadiah…..itu cara ibu ngan ayah… =))


Apa yang penting Muhammad Adam Danish sudah pun berjaya berjalan sendiri, berlari kedek2 pabila genap berusia setahun…terre anak ibu nie…kalau Muhammad Danial Yusof dulu setahun lima bulan baru mula nak berjalan…setiap anak berbeza2 pengalaman pembesaran diorang nie…taapii, dua dua anak ibu nie senang nak diurus dan di jaga…lagi2 abang Danial, skang nie dia dah pandai mandi sendiri…kalau dah minum basuh cawan sendiri (betul)…kalau nak pee pee dah pandai pee pee sendiri…kalau dah mandi pandai lap badan sendiri, pakai baju sendiri….kat rumah dah tak pakai pampers…kalau nak e’ekk jer dia pakai pampers..sebab musabab?…dia tak pandai duk kat bowl tandas tuh…kalau nak susu jer belum pandai buat sendiri…kalau dah pandai nie senang ibu….khekhekhekhe


Muhammad Adam Danish pulak sekarang nie dah pandai bawak diri…maksud? kalau ibu dia duk diam2 tak buat kerja…blogging (percayalah), dia tak kacau ibu pun…dia main jer sendiri2 tak pun main ngan abang dia….kalau dia nak baring dia baring…kalau dia nak susu pun dia baring….golek2 atas tilam bacin dia tue…tak lama pastue dia pun tidur…senang ibu…kalau dia panjat sofa pun ibu tak takut sangat dah (dulu2 takut yer)…sekarang nie dia pandai dah turun sendiri dari sofa atau katil…walau kaki dia pendek (ikut bapak dia)….tapi jejak tanah…..muehehe


Tapi jangan lah ibu dia kejap2 ke hulu…kejap2 ke hilir dayung sampan…dia pun tak senang duduk nak dayung sampan, sibuk nak tolong sidai baju, sapu sampah, vacum karpet, mop lantai, basuh pinggan, kemas rumah dan yang sama dengannyer…yang itu semua ibu boleh bagi tolong lagi…tapi kalau bab nak tolong ibu masak mintak mahap jer yer….ibu tahan lapar sampai malam pun takper….asalkan Muhammad Adam Danish selamat daripada kena goreng dalam kuali….huh!


Panjang berjela pulak ibu membebel nie…maklumlah dah jadi ibu…memang kuat membebel..lagi2 bila 2 hero tue tolong mengemas lepas ibu dia habis mengemas….Ibu cuma harap yang Muhammad Adam Danish berbahagia di hari lahir kamu yang pertama nie walaupun tak ada sambutan meriah dan hadiah dari ibu dan ayah….apa yang penting, ibu ngan ayah tetap sayang pada Muhammad Adam Danish, jugak pada Muhammad Danial Yusof…


Selamat Hari Lahir yang pertama Sayang ~



Ayah ngan ibu cuma bawak Muhammad Adam Danish makan Pizza jer…itupun pizza orang lain yang makan…Adam dari mula2 duduk cuma makan garlic bread jer, Muhammad Danial Yusof sedap2 duk balun semua hidangan, adik nyer birthday pun dia dapat pow ayah seutas jam tangan rolex (kahkahkah)….kesian Adam…kek pun tak beli, tapi ayah dah ganti ngan kek Volcano (apanyer nama tah) kat pizza jer…kek jugak kan?…yang penting Adam diam jer…maknanyer suker lah tue ngan kek nie…tapi takper, panjang umur murah rezeki next year ibu ngan ayah kumpul wet banyak2 beli mainan untuk Adam k…baru Adam boleh main masa tue…



Baju pun pakai abang Danial punya baju…jimat2

IMG0013A

Selamat hari Lahir yang pertama buat Muhammad Adam Danish…
Selama ibu berhenti bekerja ibu duduk di rumah menjaga Adam…
Selama itu juga Adam membesar…..
Sekarang Muhammad Adam Danish genap berusia setahun….
Ibu bahagia mempunyai dua orang hero yang comel…
Walaupun sambutan hari jadi Muhammad Adam Danish ringkas sahaja….
Tapi ia tetap sangat sangat bermakna buat ibu dan ayah…
Semoga Muhammad Adam Danish sentiasa sihat bergembira…
Semoga Muhammad Adam Danish dilindunginya sentiasa…
Semoga Muhammad Adam Danish dipanjangkan usia..
Semoga Muhammad Adam Danish membesar menjadi anak yang bijaksana…
Semoga Muhammad Adam Danish menjadi anak yang sentiasa menurut kata2 orang tua…
Semoga Muhammad Adam Danish menjadi orang2 yang soleh..
Semoga Muhammad Adam Danish diterangkan hatinya untuk menerima segala ilmu di dada…
Semoga Muhammad Adam Danish sentiasa sayang pada ibu dan bapa….
Semoga Muhammad Adam Danish dan Muhammad Danial Yusof menjadi anak2 yang berguna kepada kedua orang tua…..


P/S ku : sayang dua dua anak ibu tiada beza…. =))




kalau suka LIKE k... :D

36 cuties - nak komen? KELIK SINI pon boleh!!:

Admiral Hafiz berkata... Reply To This Comment

happy besday Adam!

Admiral Hafiz Official Website: Admiral'z Legacy

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@Admiral Hafiz tq dik!... =))

LiFe KaMi berkata... Reply To This Comment

happy besday adam danish..
sedap nama anak akak..
semoga menjadi anak yg soleh..:)

Lelord berkata... Reply To This Comment

Epi besday Muhammad Adam Danish...moge menjadi anak yg soleh, taat org tua dan encemmm selalu.

weii anak dara aku ni pun dulu jalan lambat x silap sthn 7 bulan baru panai jalan. tp mulut dia yg kicau dulu gigi pun tumbuh awal 4 bulan ade dh

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ berkata... Reply To This Comment

syg anak same rata...
itu terbaek....

Izan Ishak berkata... Reply To This Comment

hepi besday adam~

Jey Yusuff berkata... Reply To This Comment

selamat ulang tahun ad adam. semoga kehadiran adam membawa rahmat dan kegembiraan buat keluarga adam

Mata Hati berkata... Reply To This Comment

hepi besday adam... :)

apak cikidong berkata... Reply To This Comment

happy belated besday Adam! adam jugak :D

Ms Nury berkata... Reply To This Comment

Baru sampai ni...

Happy belated birthday Adam...

Hanis Azla berkata... Reply To This Comment

happy birthday adam.. semoga jd anak yg soleh.. Salam kenal utk mamanya.

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@LiFe KaMi terima kasih dik...amin.

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@Lelord amin. doa ko tue best betul...suker aku naaa....ekeke

najla sama lah ngan Danial...kikiki...mulut dah kicau yer...takleh tahan...hihihi

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ itulah dia...bila dah ada anak2 sendir baru faham bila mak kita cakap benda yang sama dulu =))

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@Izan Ishak terima kasih aunty izan ~

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@Jey Yusuff amin...terima kasih Jey =))

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@Mata Hati terima kasih uncle...ekeke

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@apak cikidong termia kasih apakkkkk.... =))

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@Ms Nury termia kasih kakakkkk.... =)))

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@Hanis Azla amin. terima kasih hanis...salam kenal juga dari ibu =))

mommyYen berkata... Reply To This Comment

happy bday Adam..semoga sihat selalu ye cutey..!

Di@n@ berkata... Reply To This Comment

epi bezday to ur son, ADAM~
nice blog..^_^

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@mommyYen tq aunty... =))

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@Di@n@ tq diana... =))

mr.curly berkata... Reply To This Comment

hepi besday adam..sori tlambat..hehe

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@mr.curly takper uncle curly...yang penting wish gak...huhu

grOundnUt berkata... Reply To This Comment

happy birthday~

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@grOundnUt terima kasih... =))

tengkorakemas berkata... Reply To This Comment

sayu dan terharu hati baca entri ni..

nanti Adam dah besar hope dia boleh baca entri ni, tanda kasih syg sis padanya..

"selamat hari lahir buat Adam, tunaikanla harapan mama Adam ye, jgn nakal2"

p/s:lawak pun ada hehe

cemomoi berkata... Reply To This Comment

epi befday..huuuu dah bule tambah ummat lagi le ni....

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@tengkorakemas khekhekhe...lawak part mana tue?

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@cemomoi adeiii...adeiii...

Hana Faza-same person berkata... Reply To This Comment

hepi besday adam.. semoga membesar bagai johan dan jadi anak yg soleh..

nnti aunty hana usahakan utk bagi adam lebih ramai "kawan" :P

hehehe

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@Hana Faza-same person yeyeye...adam tunggu k...tak sabar nie...kalau boleh dapat buat awek besh nie...adam joget2...

~ Lady ell ~ berkata... Reply To This Comment

HAPPY BELATED BEDAY aDAM!!
semoga ,semoga dan semoga semua yg ibu ayah doakan tu akan dimakbulkan..amin...
bagus ank ko ekk pandai die duk dendiam bg mak die can.:D

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@~ Lady ell ~ amin. ko tak caya ker?...ekekeke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...