Marah ni………

 

 

Bismillah,

 

Salam semua...petang tadi shiela tengok TV siaran swasta...macam orang tak pernah tengok TV lak aku ni...kenapa?...memang pun, semua ni disebabkan oleh anak kesayanganlaj…si Danial...asik2 kartun...suara pun dah macam hagemaru...hukhuk...tapi yang bagusnya, Danial kalau cakap cam kartun tu lembuuutttt je ibu ni dengar...contoh?..."baik ibu"....."ibu nenal pandaikan?"...."Ibu...jom nyanyi lagu ABC"...."iya ibuu"..."ibu..nenal nak shushu ni"...adeiii...banyak lak aku ni membebel....huhu...

 

Cerita sebenar post ni adalah kerana ketidakpuasan hati yang amat sangat ngan stesen TV swasta ni...boleh gitu?...ada orang nak dengar ke?....sabar je lah....tadi petang tengoklah cerita ala ala dongeng tu...punyalah lama ku tak tengok....sekali sekala dapat tengok layan lah jugak kan?....dalam dok best best tengah layan drama tu...dalam 5 minit keluar iklan....tunggulah...tunggu punya tunggu boleh sabar lagi....sabarrr……

 

Taapii bila cerita tu main semula dalam 5 minit tup tup keluar iklan lagi....tunggu lagi...dan sabar lagi.…..yang buat aku hilang sabar ni iklan dia puuunyaalah lama!....bukan lama sikit sikit...lama banyak lak tuh!....adeiiiiiii....sakitnya hati...cerita tak sampai 5 minit, iklan mau 10 minit (lebih kurang macam tulah umpama dia)....kalau nak kata cerita main 3 minit…iklan pulak main, mau lebih tapi tak boleh kurang dari 7 minit pun ya jugak!….sebab aku yang rasa kan?….haaa…..sakit aku yang menengoknya…nak tak nak…nak lah jugak mngabiskan cerita ni tadi….dah syok kan?…

 

Taulah iklan tu penting pada sesebuah kompeni...tapi hagak hagak boleh tak?...timbang rasalah sikit kat penonton macam aku ni....boring tau tak tengok iklan yang sama diulang tayang banyak kali...lebih lama pulak dari cerita yang aku nak tengok ni....aku taulah, besok besok aku pergi lah kedai beli apa barang yang stesen ko iklankan (ha kau...gitu sekali)....tengah tengah syok tengok ko potong lak....

 

Terbakar betul, nasib baik tak hangus je....nak tunggu lagi cerita tu main bukannya kejap kejap....(berapa kali aku nak ulang lah)....kang malas aku nak tengok stesen ko kang baru tau (ada efek tak kalau aku je yang tak tengok stesen ko?...takder?....ada aku kesah?)....baik ku layan kartun Hagemaru, Ultraman, Asarichan, Conan, Geng Bas Sekolah, Kamilah Bintang, Tom tembak, Baccom, Doraemon dan lain lain kartun yang Danial tak jemu jemu dok tengok………..titik!

 

 

images (6)

aku geget kang baru tauuuuuu……..marah ni….

 

P/S ku : pendek je nak komplen...banyak banyak kang ntah apa apa pulak yang keluar....status ibu kena jaga beb.....eheh!


kalau suka LIKE k... :D

14 cuties - nak komen? KELIK SINI pon boleh!!:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ berkata... Reply To This Comment

jgn marah2...
nanti xhowt dah..
hahaha...

tengkorakemas berkata... Reply To This Comment

ehehe berdasarkan tajuk2 tu, mesti terpaksa join Danial layan Astro Ceria :)

hmm..tengok dvd jela sis, best takde iklan hehe

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ haa...tu yang paling penting nak kena jaga ceroi...

hari-hari aku minum madu untuk mengekalkan awet howt aku nieh...yeahhhh!!...kah kah kah

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ berkata... Reply To This Comment

bak sini email ko..
aku nak add dalam ym aku...

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@tengkorakemas haha...itu dah jadi kebiasaan dik...nak tak nak bergaduh gak ngan danial tu...

mana boleh tahan mata asik tengok lappy jer...

tapi bila ada can kang iklan dia lama lah pulak...bosan tul....geram nieh

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ zasillahariffin@yahoo.com..

jaga bebaik ya...kalau tak...aku zassss...ekeke

e.l.i.s.s.m.i.e berkata... Reply To This Comment

tapi kalo iklan nuffnang duk berlegar2 sepanjang masa kat belog kita, kita suka kan..hehehe :)

darkbatman berkata... Reply To This Comment

biase la 2 kak.. stesen tv x kire swasta ke x mmg pentingkan iklan.. radio pun same.. menyktkan hati.. so, aie byk beli cd je.ahaha

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@e.l.i.s.s.m.i.e itu takper...tak mengganggu kita nak baca cerita kengkawan semua...khekhekhekhe

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@darkbatman yelah kan...yang radio tue pun satu gak...dengar playlist jer bagus...huhu

~cik manis~ berkata... Reply To This Comment

tak suke tv n radio yg sukeee buat iklan byk3 T__T

Hana Faza-same person berkata... Reply To This Comment

kita pon fedup sb bayak iklan je :(

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@~cik manis~ betul tu!!

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@Hana Faza-same person huh! sama!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...