Konklusinya, Wahai mulut..tolong senyap! ~

 

 

wahai mulot...tolong senyap!!

aku telah bertanyakan soalan ini kepada diri aku “kawan @ jiran jenis apakah aku? suka kah aku mengkhabarkan perihal diri manusia kepada manusia lain?” konklusinya, wahai mulut tolong senyap! sila berhenti memburukkan manusia lain!

 

Bismillah,

 

Salam semua, hari nie shiela nak citer siket pasal adik shiela yang ku panggil panggil moksu (dialah puteri bongsu)…sedih Sad smile…pada yang baca status FB dia kat atas nun mungkin tak rasa sedihnya macam yang kakak ngan adik dia nie rasa…Crying face

 

Shiela tak taulah nak kategorikan kawan @ jiran yang macam apakah yang kami ni ada??…tak faham!…dulu shiela penah buat entrie luahan perasaan pasal kes macam nie jugak…orang yang sama…tapi yang dulu biarlah lepas, tak mo nak kenang kenang lagi, tapi kawan @ jiran ini masih masih masih tidak mahu senyap!…tolonglah jangan kau haru birukan kehidupan adikku….dia tak berbuat apa-apa kesalahan pun dengan kamu…Kenapa sampai begitu tu sekali kamu mengkhianati dia…bukankah kamu dan adikku berkawan sedari kecil lagi?? sedari kecil!!…sampailah sekarang kamu berdua sudah bekerja, masing-masing sudah ingin berumah tangga…bersikap matanglah wahai kamu……sedih betul bila semua ini berlaku diantara kamu dan adikku.

 

Sanggup sekali kamu wahai kawan sedari kecil menikam dia dari belakang??…umpama gunting dalam lipatan!…tidak cukupkan dengan apa juga yang kamu sendiri ada sekarang ini?? bersyukurlah kamu…….hinggakan kehidupan adikku yang serba sederhana ini masih tidak kau senangi??…bilakah masanya kamu ingin berubah??…kalau ikutkan hati aku ni….mau ku tempeleng mulut kamu itu laju laju….tapi aku tidak seperti kamu…tidak suka mengganggu kehidupan kamu yang lebih segalanya dari keluarga kami…kami orang orang yang bersyukur. Tolonglah kamu berikan sedikit perasaan KASIH’an kepada adikku, dia sudah tidak punya ibu untuk tempat mengadu, dia tidak punya ibu dan tidak seperti kamu yang masih punya ibu!!….tidakkah kamu kasihan kepada adikku??? kamu masih juga melakukan kejahatan sedangkan kamu tahu bahawa ibulah sumber kekuatan bagi adikku!!….hebat dugaan yang kamu berikan untuk adikku.

 

Kesilapan terakhir yang kamu lakukan tidak mungkin mudah untuk adikku lupakan….memaafkan tidak menjadi masalah bagi adikku…memang itulah yang adikku selalu lakukan…kerna kamu adalah kawan @ jiran! tapi untuk melupakannya, sungguh sukar sekali….tidak baik menyakiti sesama kita, berhentilah berhasad dengki, berhentilah berburuk sangka…berhentilah menyebarkan fitnah, berhentilah menyebarkan kisah kami sekeluarga kepada sesiapa saja yang kamu sukai. Apa yang kamu dapatkan??..kebahagiaan?? kepuasan??….pahala??….kamu pasti kah mendapatkan kelebihan untuk masuk ke syurga pabila kamu bersikap begitu??…sedangkan kawan kamu sedari kecil tidak pernah berburuk sangka kepada kamu sehingglah kamu sendiri yang memusnahkan kepercayaannya……….

 

Tidak pernah sekali adikku melakukan itu kepada kamu…kerana kamu adalah kawan @ jiran kami. Adikku tidak bijak berkata-kata seperti kamu….adikku tidak lebih harta benda daripada kamu….adikku tidak pernah menyebarkan fitnah keburukan kamu kepada orang lain….adikku cuma ingin hidup aman damai tanpa campur mulut dari KAMU dan juga KELUARGA KAMU…tolonglah wahai kamu…umur kamu masih muda, tapi pleeeaaassssee behave your BIG MOUTH!! kerana mulut badan boleh binasa. Ingat!…setiap perbuatan pasti ada balasannya, kamu tidak rasa yang kamu sudahpun mendapatkan balasannya secara tunai pada petang hari itu???….kamu terbang bersama awan…kamu bijak? kamu pandai?…kamu sila fikirlah sendiri ya.

 

 

P/S ku : Sehingga kini kami masih tidak faham mengapa kamu @ jiran bersikap begitu terhadap adikku dan juga keluargaku???? kalau KAMU terbaca luahan ini, sila lah terasa ya….tapi kamu mungkin tidakkan pernah terbaca luahan ini…yang mana ia merupakan satu kerugian buat KAMU sendiri!! Adikku tidak akan pernah pandai melakukan apa yang pandai kamu lakukan. Kerana bagi kami perbuatan itu sangat sangat sukar untuk adikku pelajari. KAMU memang antara yang hebat diantara yang terhebat. Kerana sehingga sekarang aku yakin yang kamu masih tetap juga begitu!

 

Semoga kami sekeluarga sentiasa dilindunginya. Amin.


kalau suka LIKE k... :D

18 cuties - nak komen? KELIK SINI pon boleh!!:

tengkorakemas berkata... Reply To This Comment

Allah itu Maha Adil, semoga Dia melindungi sis sekeluarga..percalah padaNya dan hanya kepadaNya lah kita berlindung

Anis izyan Abd Rahman berkata... Reply To This Comment

sabar yer kak
mulut org mmmg kite ta dpt tutup
semoge Allah beri kekuatan pada akak adik akak dan keluarga akak k

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@tengkorakemas sis percaya tue dik...memang itulah yang kita buat =)) mekasih ya =))

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@Anis izyan Abd Rahman betula tue dik...sis ngan moksu masih bersabar...mekasih ya =))

FIFIEY LYCHEE MARATION berkata... Reply To This Comment

sbaar itu wajib untuk menjaga setiap kemuliaan dan sosok seorang personaliti gah!

mulut org memng tak boleh nk tutup kn sis? so, what we must do is, just care our own business tanpa menghiraukan mulut2 songsang bicara!:D

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@FIFIEY LYCHEE MARATION nice advise...mekasih fifiey..sis teringin gak nak jadik sosok org yang gah dengan sifat penyabar tue. betul sekali tue, sis tanam kuat kuat sifat sabar sikit sikit. lama lama jadi bukit =))

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ berkata... Reply To This Comment

sabar jew la...
ade la balasan nye tue nanti....

+akufobia+ berkata... Reply To This Comment

kuat.

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ ita...betul mekacih... =))

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@ akufobia iye...kita kuat. =))

darkbatman berkata... Reply To This Comment

manusia xkn penah berubah klau ade rs dengki bile tgk org lebih.hehe

miyoshu212 berkata... Reply To This Comment

______________ <---- senyap

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@darkbatman itu yg konpius nie aie...lebih tang mana pun tak tau sis...dia yang lebih adalah...mueheheh

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@miyoshu212 ____________ =))

Lia Edwin berkata... Reply To This Comment

byk kn bersabar kak..manusia mmg cmtu..penuh dgn hasad dengki..

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@Lia Edwin aka kalau bersabar takder hal dik.....suka jer sabar nie....mudahan hati nie bersih sentiasa amin. =)) nice advised. thanks ya <3

qellissa berkata... Reply To This Comment

she is not fit to called a neighbour lah yang..sabar..klu ikut hati mmg rasa nk tempeleng je kn kn kn?

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@qellissa betul tue...sabar laggi. ehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...