Alia Haryanie…semoga terus KUAT!!


Bismillah,

Salam semua…malam nie tiba2 ibu rasa hiba dan sayuuuu sangat, baru jer balik dari blog Alia Haryanie…senang ibu panggil dia Yanie jer…ingat lagi dulu ibu penah shoping online kat blogshop yanie….bila mula2 ibu dengar suara dia kat talian..leembuut sangat suara yanie ni, walau lembut tapi ibu boleh rasa ketabahan dirinya...mula kenal yanie nie bila ibu jalan2 baca cerita yanie kat blog kawan ibu Lady Ell…lepas tue ibu pergi lar lawat Yanie kat blog dia…


Bila ibu baca jer cerita penderitaan yang ditanggungnyer, rasa sedih…sayu, marah, geram pun ada..sampai hati lelaki yang pernah bergelar suami kepadanyer dulu sanggup meninggalkan Yanie dan anak2 terkapai2 dalam keperitan…ibu tak sanggup bila baca satu demi satu rintihan yanie yang mederita  sakit lumpuh separuh badan tanpa suami meneman…terpaksa menanggung derita seorang diri…hanya anak2 yang menjadi penguatnya….


Bagaimana sanggup dia meninggalkan Yanie yang sedang sakit tanpa bantuan penjagaan yang sepatutnyer?? …lari meninggalkan yanie begitu jer??…tapi ibu kagum dengan yanie..ya!! kagum sangat!! walau dalam keadaan yang lemah tubuh badan dia masih kuat lagi mahu meneruskan kehidupan demi membesarkan anak2 dengan cuba2 berniaga online….jomlah kawan2, kalau ada kelapangan sila2 lah usha barang2 yang Yanie jual…


Anak2 sumber kekuatan Yanie…kalau dulu masa ibu baru2 kenal dengan Yanie dia masih juga berisi walaupun sudah berkerusi roda….tapi sekarang nie keadaan kesihatan dia semakin menurun dan menurun…semakin lama berat tubuh badannyer semakin berkurangan…Ya Allah, tabahkanlah Yanie mengharungi dugaan ini…ibu sedih..dengan kos perubatan yang semakin meningkat, anak2 yang sangat2 disayanglah sumber kekuatan yanie tuk terus berjuang..


DSCN1700
kalau dulu yanie masih mampu menahan sakit ketika darah diambil..tapi sekarang nie kesakitannyer berganda2 bila tubuh badannyer semakin susut….ibu sedih…………….

Ibu tau perasaan yanie bila dia kata, dalam keadaan dia yang sedang sakit begini hanya anak2 lah sumber kekuatan dia untuk meneruskan kehidupan ini…anak2 sumber terpenting kekuatan untuk dia terus bertahan melawan penyakit nie…sudah tentu ibu faham perasaan itu sebab ibu pun akan rasa perkara yang sama bila ibu tak sihat…anak2 memang sumber kekuatan pada setiap ibu bapa…


p/s ku : Yanie…shiela harap yanie terus kuat melawan sakit ini…izinkanlah shiela dengan entri ini…dari dulu lagi shiela nak buat entri tentang yanie tapi shiela tak terbuat…bila tengok keadaan yanie yang semakin kurus hati shiela tak boleh nak tahan2 lagi…semoga dengan entri nie ada juga kawan2 kita yang lain dapat meringankan walaupun sedikit beban yang ditanggung yanie sekarang nie…tak kisahlah bantuan dari segi apa pun…doa shiela buat yanie dan anak2 sentiasa…agar pengorbanan yanie pada anak2  akan terbalas jua disisiNYA. AMIN.

KUAT!!!!!

kalau suka LIKE k... :D

18 cuties - nak komen? KELIK SINI pon boleh!!:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ berkata... Reply To This Comment

semoga cepat sembuh...

larradanish berkata... Reply To This Comment

larra pun salu jenguk yanie jugak.mmg sangat pilu tgk keadaan dia dan tengok mata2 anak dia tu cukup buat perasaan larra rasa sgt tidak terkata.perit yg kita lihat..perit lagi dia yg menanggungnya kan,larra doakan juga yanie akan terus kuat dan bertahan demi anak2 dan dirinya.lelaki apakah sebegini..tinggalkan isteri didalam keadaan yg sgt2 tidak berdaya.ya allah..kau berilah kekuatan buat yanie..kau lindungi la dia dan anak2nya..amin...

qellissa berkata... Reply To This Comment

sedih tgk penderitaan yg dia alami..semoga Allah memberkati perjalanan Hidup Yanie dan anak2..Tak sangka ada manusia mcm ex-hubby dia kt dunia ni kan babe...

tengkorakemas berkata... Reply To This Comment

semoga dia tetap tabah menghadapi ujian dariNya..jgn mudah putus asa, kerana Allah tetap bersamanya..

LiFe KaMi berkata... Reply To This Comment

sedihnya kami baca,
harap dia tabah dan mudah-mudahan cepat sembuh...

e.l.i.s.s.m.i.e berkata... Reply To This Comment

semoga dia terus kuat dan tabah menghadapi liku hidup ni..

cemomoi berkata... Reply To This Comment

Allah je yang Maha Penyembuh... koga tabah dengan ujian-Nya

apak cikidong berkata... Reply To This Comment

semoga dia tabah mengharungi dugaan.

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ AMIN.

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@larradanish AMIN. =))

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@qellissa yelah babe...susah nak jangka org lelaki nie...

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@tengkorakemas AMIN. =))

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@LiFe KaMi sama...sis pun sedih setiap kali singgah blog dia. AMIN.

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@e.l.i.s.s.m.i.e KUAT!!...AMIN. =))

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@cemomoi betul tue kak...AMIN. =))

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@apak cikidong AMIN. =))

mommyYen berkata... Reply To This Comment

kesian nya..memang kejam si lelaki itu.semoga beliau terus tabah n di berikan kesihatan yg baik..

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@mommyYen tuelah mommy...semoga dia terus tabah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...