Menuju ke Perak…hijauuu ~



Bismillah,


Assalamualaikum semua…hari ni ibu ambik masa update entri cuti2 Mesia ritu….destinasi pertama yang ibu tuju ialah feberet ibu nieh, rumah MOKDER….tak sabau nak  gerak…pagi2 lagi Adam dah dapat bau2 nak jalan hari tu…pukul 6 pagi ayah dia dah bangun nak siap2….dia pun buat2 tersedar dari lena…terkeseng keseng kat atas katil…ngek sana ngek sini…nak bangun tak nak tidur dahh…


Hahaha…lawak lah Adam nieh…pagi tu susu sebotol yang biasa ayah buatkan tuk dia sarapan buat pertama kalinya dia tak selera nak minum…motip??…dia sibuk nak bersiap2 pakai baju tantek tantek…baju jalan…ekekeke…kuat jalan tol dak nieh, sapalah yang ko ikut nak??…(?????)


Dalam sejam lebih siap2 berkemas…beg besauu dah masuk lam bonet, check semua barang takder yang tinggal (apa barang??…kain kain hikmat dak 2 orang tulah)…baru kita mulakan perjalanan yang nyaman di pagi hari diiringin dengan embun pagi yang dinginn…huh!..


Dah ada dalam keta barulah Adam senang hati nak isap susu sarapan pagi dia tu…seronok kami sekeluarga, ayah pun tak sabar nak drive kat lebuhraya…motip dia suker bangat nak bawak ibu n de boys jenjalan nilah dia……ape ker pelik benor?…drive kat highway dia suker…manusia bermacam ragam…..ermmm??


Sepanjang jalan banyak kali berenti kat perhentian…ni yang ibu suker kalau kat highway…ekekeke…benti…makan…benti..ken****…benti lagi…makan…banyak benti oooo…..ayah dan kereta pun perlukan rehat jugek kan?…otw to Perak, sepanjang jalan ker Perak lepas dari Sungai Buloh ibu suker sangat ngan pemandangan hijauuuu bumi tuhan nie…


Macam jakun pon ada gak, macamlah kat tempat sendiri takder pemandangan indah nan hijau ni kan?…tapi adatlah tu, macam biasa..tempat orang bila kita pergi semuanya cantek sahaja pada mata……jomlah layan gambar kat bawah ni dulu…jauh lagi nak sampai Langkawi nuuuunnn….jangan muntah hijau lak yer?…..maklumlah theme dia betul2 hijau jek!



hijau1
nenial nak jalan jalan niiii…tey ellll!!

hijau2
Adam da puashh ati ngan poshishi shekang niiii…adik Adam nak shambung tidooo…ZZzzzzz

hijau3
air terjun Lata Kijang ker ni???….

hijau4
kan ibu dah kater…hijauuuu jek kan??

hijau5
HIJAU 2…

hijau6
HIJAU 3…

hijau7
HIJAU 4…

hijau8
HIJAU 5…

hijau12
HIJAU 6…

hijau13
HIJAU 7…

hijau9
HIJAU 8…aka TEROWONG

hijau10
TEROWONG 2…

hijau11
yang ni lokasi HIJAU yang paling ibu gemar sekali…kat BALING..
kat sinilah yang ibu ngan ayah suker sangat shoping…

biasa2 jek shoping…mata jer yang rambang…kalau tak kerana nak gi Langkawi…dah ku habiskan jek wet kat sini…membantu ekonomi setempat kan?…apa??…naper hijau jek gambar2 nie??…tulah ibu, tadi ayah suker drive kat highway kan?…ni ibulah pulak, suker ambik gambar gunung ganang bukit bukau nan hijau…nyaman jek rasa..ekeke…


owh yer…duration masa dari JB ker Pengkalan Hulu Perak kali ni disebabkan masa pergi ni takder jammed adalah…dari pukul 7 30 pagi hinggalah jejak ke pukul 7 15 petang, lebih kurang waktu maghrib lah kami sampai rumah MOKDER….


P/S ku : yang benarnyer ibu takder lak ambik gambar menarik otw ke Perak ni…mintak mahap jerlah yer…TAPI!!…ibu tetap rasa bukit bukau dan gunung ganang nan hijau ni yang paling menarik sekali untuk trip ker Perak ni…sebabnya ia masih lagi HIJAU…






kalau suka LIKE k... :D

10 cuties - nak komen? KELIK SINI pon boleh!!:

qellissa berkata... Reply To This Comment

hijau nye..tp kan babe i tak suka jln area gunung ganang..takut..

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@qellissa u sama ngan latif...dia tak suka bawak keta sebelah bukit.....takut jugak..ekeke, kalau i sebat jek..jalan jalan lah kata..

tengkorakemas berkata... Reply To This Comment

patutlah hubby sis suka, suasana aman tengok kehijauan tu, ragam pemandu lain pun boleh lupa sekejap,

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@tengkorakemas ye betulll...tenang jek walau panas terik..ekeke

~ Lady ell ~ berkata... Reply To This Comment

tak kematu montot ko babe duk 12 jam dlm kete...heheh

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@~ Lady ell ~ kematu gak...dok benti banyak tempat tuuu, tu yg jadik 12 jam...huhu

zulkbo berkata... Reply To This Comment

salam..
memang hijau pun..
jalan yang sama dari
KL bila saya pulang ke
AS..ermmm..air terjun tu
memang mengancam..saya pun
tak singah lagi situ

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@zulkbo betul tue bang...teringin gak nak singgah kat air terjun tu...insyaAllah lenkali nak cuba jugak singgah...betul kata abg..memang mengancam jalan ke utara ni...sy suker =))

+akufobia+ berkata... Reply To This Comment

belum sampai latakijang lagi.aa.

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@ akufobia jom remaia2...nak gak pegi sana...cantek betul air terjunnya. =))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...