Lempeng Planta + Kari Daging = Terbaek ayah!! ❤


بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم


Assalamualaikum semua……pagi ni ayah buat sarap tuk ibu n de boysss….pehh!! menu seperti diatas nun…memang sedap!! lempeng planta ni sebenarnya resipi dari arwah mak ibu dulu….op kozlah arwah mak punya lebih sedap kan?…tapi ayah buat pon sedap jugek!!


Lempeng ni nak sedap kena letak planta…letak banyak sikettt pon takper..lagi kita rasa planta lam lempeng tu lagi sedap!! kaw!! menyengat tak hengat!!…amboiii, ibu tak marah ya…ni luahan perasaan yang rindu nak makan lempeng planta dah terkabul sudahhh…ahahaha… tenkiu ya ayah ~ I luve u…huk!


Jom!!…sila2…tambah lempeng..tambah!!

lempeng planta
ehem…ehem…nampak tak watermark baru tuh??….khas tuk encik latif…”dapur Sakti Encik Latif”…?????????????…amboiiiii...sakti lah sangaatt...takleh blah nama dia letak…ahahahahah…tapi ibu pon nak jugek!!…nanti ibu masak ibu post guna watermark ibu lak ek?…rehsia…nama ayah jugak yang bagi…
nampak je simple menu tu, tapi kenyang sampai ke petang…Alhamdulillah…memang sedap lempeng planta ni….len kali planta nak lebbihhhhh lagi, bertambah kaw dia…pastu ibu nak buat sambal tumis ikan bilis…barulah lawan dia tu….terangkat2 kening bila menu tu disuap lam mulut…ce terai…ce teraii


P/S ku : resipi memang takder…sebab ibu tak pandai bagi resipi, ibu lau masak men hagak2 jek….hekhek





kalau suka LIKE k... :D

15 cuties - nak komen? KELIK SINI pon boleh!!:

qellissa berkata... Reply To This Comment

Lapar lah pulak tgk lempeng tu babe...tak breakfast lg ni..nak sikit bleh?hihihi

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@qellissa boleh je babe...aaa nganga2...ibu suap...(cam nenial kene suap)...hihihi

Lelord berkata... Reply To This Comment

hehehhee igtkan Dari Dao Latipp

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@Lelord akakaka...dia mintak tukar ling...hehe

mama ainnurzariff berkata... Reply To This Comment
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
mama ainnurzariff berkata... Reply To This Comment

wah sungguh sedapp..lempeng tu dah ala2 roti canai pulak ye..siap buh planta..yg lagi mengancam kari daging tu..yummy!!

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ berkata... Reply To This Comment

ibu memang hebat...
leh agak2...
hehehe...

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@mama ainnurzariff ni mmg lempeng temurun dari arwah mak ni...tapi tak berapa nak jadik lah latif buat...akakaka...nak banding roti canai ngan lempeng mmg 100x lagi sedap lempeng ni tau zan...sakng ni yg pandai buat lempeng ni anak sedara shiela je...Ijol..hehe (nak kena belajar ngan dia lak)

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ op kotak kozlah terre (adoii terbelagak disitu) hahaha

aku mmg tak reti bagi resipi...hagak2 jek aku masak...ikut tekak akulah kan...tapi kalau buat kuih raya tu mmg kena ikut 100% ikut resipi dia...

Hanis Azla berkata... Reply To This Comment

dengan muka tak malunya nak minta sikiiit.. he..he.. nmpk sedap sgt..

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@Hanis Azla hihihi...jauh sangatlah...Alhamdulillah, sedap encik latip buat...ekeke

darkbatman berkata... Reply To This Comment

gile lame kak, aie x dtg sini.siap ade watermark bru.. ermmm bestnye ade ayah lg.leh pgl ayah kan?

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@darkbatman adei aie...tulah lama tak datang sini kan??...ekeke, ayah tu mmg ada lagi, tapi yang masak lempeng planta ni suami akak lah..akak bahsakan dia ayah...takleh panggil abang kang anak2 ngikut...huhuu...emak jek yang dah meninggal...:(

Tanpa Nama berkata... Reply To This Comment

Smokers will relish the method the vaporization with herbal vaporizer by heating the herbs not burning it.
The technology is more efficient and precise in how it translates the key ingredients
into the vapor itself. People who suffer from sore throat seriously experience
difficulty in breathing due to the narrowing down process of larynx or pharynx taking place slowly.

Tanpa Nama berkata... Reply To This Comment

The pad is warmed, releasing the scent in the air for up to 8 hours.
Smoking is one of the habits which do not leave your side so fast and soon but then if
you want to come out of it no less time, then you can
always switch to herbal vaporizers. Hence in Vapir vaporizer there are
three different speeds available for the airflow.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...