Menu ibu malam ni……


بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


Malam semua……malam ni ibu nak update menu yang ibu masak tuk malam ni. Berselera sekali ayah ngan budak2 tu makan. Bukannyer apa, ibu dah kena sound ngan nenial. dia kata kalau ibu masak nanti ayah balik ayah sukee ibu. Jadi ibu pun masaklah rajin2 siket malam ni…muehehehe. Ni mesti ayah yang ajarkan suh cakap ngan ibu macam tu?..kompom!! ibu tau, pasti!!…Jadi untuk ayah yang tersayang, malam ni ibu masak dengan penuh kasih dan sayang motipnyer supaya ayah sukeee kat ibu.


Menu ibu malam ini :


page
Menu 1Malaysia……………………………………gitewwwww.


1
Menu 1 : Kari Kepala Ikan. (kaw kaw punya ibu buat tuk ayah….)


2
Menu 2 : Ketam goreng kunyit. (kaw kaw punya goreng…..tumbok bawang putih, pastu lumur kat ketam tadi bersama2 dengan kunyit…garam secukup rasa dan sedikit ajinomoto. terai lah kalau nak terai…resipi hebat nieh!!)


3
Menu 3 : Kailan goreng ikan masin. (nie menu sangat senang macam kacang pistacio…dap dap!!)


4
Menu 4 : Ikan masin kapak (digoreng…pastu lebih minyak gorengan ikan masin tu tadi kita gorengkan lak hirisan bawang merah n sedikit cili padi…..kaw kaw menge”KAW”!!!")

Menu 5 : Cencalok  (ni menu ayah ni…takmo tinggal mende ni kalau ada kari…layankan jer ayah nak apa kan?)



Senang2 jer menu ibu masak ni…tapi yang buat sedap tu bila ibu masak dengan penuh kasih dan sayang…(UWEK!)…dari tadi asik sendiri mengaku sendiri masak sedapkan??…hihihi…abih tu kalau tak sedap takkan ayah makan lama sangat hari ni??…..sedapkan?…katekan ajjeee.



P/S ku : Ketam tu ayah jer bedal 90% banyaknyer…ibu nenial ngan adam dapat bedal lebih2 persen tu ler……tapi baguslah giteww…jgn membazir tak habis makan sudaahh. (sebelum diorang makan tadi masing2 dah ucap terima kasih kat ibu…bagus2, psiko betul pakatan mengkeme2 mua nieh…)





kalau suka LIKE k... :D

29 cuties - nak komen? KELIK SINI pon boleh!!:

NORA LIZA berkata... Reply To This Comment

jeles ar sentiasa de peluang masak tuk suami...bila la turn aku cam ko yerk....

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@NORA LIZA InsyaAllah. ada masanya nanti. sabar ya nora :)

Lelord berkata... Reply To This Comment

pehhhh leleh air liur...
i like the ketam ngan kailan ikan masin tu

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@Lelord betul tu ling...tu 2 menu yang aku like jugak...leleeehh

mommyYen berkata... Reply To This Comment

harusla dgn kasih syg ye ling..nama pun keluarga tercinta,puas hati tengok diorang mkn kenyang kan..

*ku pun terliur ni ling lelord oiii....*

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@mommyYen puas mommy tgk diorang makan :)

hehehe..apa lagi, leg terai menu ibu lepas ni mommy...bagi yen yen rasa ketam goreng tu...

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ berkata... Reply To This Comment

ketammm????
sedapnye....

larradanish berkata... Reply To This Comment

manyak settapppp..yummy..

anisalya berkata... Reply To This Comment

banyak lauk ibu masak. nampak pun sedap. kalau bab ketam tu husben sy tak reti nak mkn. kalau nak dia mkn kita la yg kena ambik isi suapkan kat dia. kalau tak, sampai pg esok la ketam tu tak berusik.

ajumohit berkata... Reply To This Comment

Sedapnya menu2 tu, Aju paling suke ketam ngan cencaluk tu, hmmm mama mmg pndai masak hihi

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ emmmm...sedap!!

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@larradanish konpem larra nye selera sama ngan kita nieh...hihihi...manyaaakkkk settappp!

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@anisalya untung anis dapat makan ketam sorang2...hihihi, menus enang masak jer tu...ada yang tak amsak pun...potong2 jer..ekekeke

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@ajumohit pandaikan ibu masak ketam?...muahahahaha

tiefazatie berkata... Reply To This Comment

wah..bestnya makanan....sedap2..

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@tiefazatie simple tapi selera nak makan kan?...ekekeke

hyz berkata... Reply To This Comment

mak aihhhhh banyaknyer lauk sedappp

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@hyz memang sedapppp! hehe

Pen MErah berkata... Reply To This Comment

sedapnye.. ikan masin n kailam 2.. aduh.. fevret kak. heheee.. pinjam akak ahh masak kt rumah bole? muaahahahahaa

org muo berkata... Reply To This Comment

pedih perut aku... kailan & kepala ikan faberet org muo tu :)

org muo berkata... Reply To This Comment

pedih perut aku... kailan & kepala ikan faberet org muo tu :)

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@Pen MErah adoiii

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@org muo huhuhuhuuu...pedih perot cam ayah saya nyer ayat je kalau lapar...

mama ainnurzariff berkata... Reply To This Comment

pergh,,sedapnye..pandai nenial ye..pasni kene puji ibu manyak2 tau...lagi mabeless ibu masak nanti..hehehe...

munna berkata... Reply To This Comment

best2 semua menu..... ketam masak mcm tu munna tak pernah lagi buat..boleh cuba lepas ni

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@mama ainnurzariff hehehe betullah izan...kalau ayah dia yang cakap gitu tak jalan punyer..bila nenial yang cakap tu ..peh! sentap ibu...heheheh

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@munna munna tak penah terai goreng macam tu kan?...terai lah...yang bawang putih tu resipi mak mertua shiela...ajinomoto tu arwah mak shiela ajar...kalau nak goreng apa2...ayam ker, leher ayam ker...ikutlah resipi tu...sedap!! bawang putih lam 4 biji ker...baru rasa..

kakchik@ella berkata... Reply To This Comment

amboiiii .. menu meletops.

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@kakchik@ella hi hi hi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...