Telur tak oriii ke???……konpius nieh...



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


Salam malam semua…lama tak update nieh (ayat mau bajet jek)….nampak kan title tu?? (apa punya soklan??)…ha iye!!…ini betul2 cerita pasal telur…bukan cobaan ya..mmg pasal telur lah ni. Siapa yang pernah jumpa angkat tangan???….pastu komen kat bawah ye??…hehehe ibu pun tak pasti yang ayah dah terbeli ni telur ker bukan telur. Tapi pes taim jek ibu tengok bentuk telur2 ni ibu tau dahhh….betul2 timbul curigalah didalam hati suci ibu ini, orang pompuan instinct kuat. Ni yang ibu nak marah ngan ayah ni..cuai sangat. (ceh!! terus menjatuhkan hukum…muehehehe)



P1020620
yang ni bentuk dia macam ori…yang ayah wat testing 3 bijik dah rebus tu yang pelik bentuk dia…
tak sempat bergambor telur2 iteww….lekuk sana…lekuk sini…memang pelik-peliklah bentuk dia…
tapi bentuk telur yang ni pun pada mata ayu ibu tengok pelik jugak…
sebab dia betul2 lonjong……macam tajam gitewww bhg bawah dia…
nampak tak bentuk kiri ngan kanan telur itew??….nampak??…nampak tak??..
kalau tak nampak maksudnyer __________________
hehehehe…gurau jer…
mata ibu tengok bentuk telur ni mmg tajam!..tajam tu tajam! hahahahahhahaha….hah! (motip gelak??)


P1020615
yang ni lak ayah buat testing….tak nak goreng, dia nak buat testing rebus jer…
kalau tak ori bila kita goreng dia letop letop letop letop jer kan?…
kalau tak ori cara rebus lak ayah cakap kat bahagian atas telur tu dia tak ada ruang udara…
faham kan?..kikiki…yelah biasa kalau kita rebus telur ayam ori kan biasanya bahagian atas tu kan ada bhg yang  kosong kan?..kan?
telur testing yang kat atas ni bila ayah kopek jer, isi telur tu penuh kat dalam bhg kulit telur…tak ada ruang udara pun…
jadik nii konpem ke telur tak ori ni??…ibu cayer ngan ujikaki ujikaji ayah ni….ibu cayer…..


Selalu molek jer ayah beli yang lam packet kecik tu sedozen punya. Jenama apa tah tapi ok telur dia…bentuk mua ibu tengok normal2 jer…ni boleh pulaaakk dia beli yang packet besar punya. Besar tapi murah lettewww….sebab bila ibu tanya ni telur yang biasa kita beli ke yah??…bukan?? (dia jawab)…abih tu, yang dulu2 ayah beli tu sama jugak ngan brand yang ini ker??….bukan! bukan!..(laju2 ayah jawab) nasib baik kan?…tapi hari tu ayah dah goreng pat bijik wat telur dadar…yang ibu makan tu…(grrrrrrrgrrrrrr…aku terkono jugak!)……


Jadik…ujikaji ayah ni ibu percaya 100% dan bahawasa nyer!! ibu, nenial ngan adam tak hinginnn nak makan telor ni. Ayah??…owh! ayah pon tak nak makan telur ni dah…gile ke apa nak jugak makan…di buatnyer betul2 tak ori tak pepasal dapat nyakit lak….besok ibu buang ye yah??…ayah beli lar telur yang biasa tu ye yah??…ibu, nenial ngan adam kat rumah ni suker makan telur rebus ngan telur tomato. Kalau takder telur dalam kehidupan kami walau sehari pun…rasa cam takder tenaga jiwa dan raga kami yah…..gitew gamaknyer. 


P/S ku : ibu mmg arip bab pilih2 telur ni…bukannyer apa….jangan otak kunin lak yer….untuk kesejahteraan dan kesihatan kami sekeluarga bersamaaaa…hihihihihi





kalau suka LIKE k... :D

18 cuties - nak komen? KELIK SINI pon boleh!!:

Lelord berkata... Reply To This Comment

btul2 slalu telur kalau rebus pat bhgn atas tu kosong cam rata sket...

sesungguhnya ujikaji en latip tu aku sokong...pasal sblm ni ms heboh dan kecoh telur tiruan kan mmg dh gtau pasal susur-galur kebentukan telur wakkakaka ayant aku....

eh aku ritu kat doha ni pun ada jumpe telur yg tajam ujungnya..mmg kepelikan melanda dan aku buang begitu shaja

mommyYen berkata... Reply To This Comment

pandai lah ayah,telur tak ori tu agak lonjong ye ibu.yg ori memang bujur cantik,tak lekuk2 punya.

ibu,tekstur kulit nya halus tak ling?kalau yg ori,tekstur kulit nya agak kasar..sbb fresh baru keluar dari ladang.tu yg cikgu ERT ku cakap dulu ling..

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@Lelord betul ling...bisa bila kita rebus kat bhg atas tu kan cam bentuk kuali kan??

aku pun sokong ngan ujikaji latip nieh...dah salah beli...yang haruslah di uji...ye dak?...kihkihkih

ritu kat doha??...skang ni ko kat mana benarnyer ling??aku kan dah konpius dah ni...kat mesia ke kat doha??

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@mommyYen yang tak ori ibu penah baca dulu bentuk dia lebih besar dari telur normal. pastu yg tak roi ni ada yang bentuk dia lekuk2 n ada jugak yang kalau lonjong tu nampak lonjong sangat...nampak cam tajam gitu. klu yg ori kan bentuk telur bhg. bawah dia nampak normal lengkung jer...hehe...gitulah gamaknyer mommy

tekstur ibu tak pasti sebab ayah yg pegang...tapi kalau bau dia tu ibu leh rasa beza dia...bau telur normal mmglah bau telur...sama jugk ngn yg tak ori ni...tapi beza dia bau yg ibu rasa telur tak ori ni macam kuat sangat...terbih lak bau telur dia ...

anisalya berkata... Reply To This Comment

memang banyak kedai jual. tapi ye la. kerajaan kata mana ada telur tak ori. okay... sape nak jwb tu? hehehe...

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@anisalya meh ibu jawabkan...biar diorang je yang makan...kuiii...

Marsha~ berkata... Reply To This Comment

haritu ade keluar isu telur tiruan ni kan??? takut plak ek...

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@Marsha~ tulah...ari tu ada keluar. tapi kerajaan kata tak ada telur tak ori...kalau was2 jgn makan...tapi kalau nak makna ok je...experiment. hihihi

|| NaFiRaa || berkata... Reply To This Comment

oohhh.. betul ke nih ibu?.. takut plak rasanye.. sebab x pernah wat ujikaji cam tu.. kena try skali nih..

larradanish berkata... Reply To This Comment

alahai...tk penah bat eksperimen cm hakak shiela plak huhuhu..kita men belasah je..pas ni nk kena buat makmal gak kt umah ni hehheeheh...

Iela Fazielah berkata... Reply To This Comment

susah hati pulak.. adala last week ila bl telur skali goreng dia meletup2... tp kata org tua tu telur masuk angin... xcuba pulak rebus...

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@|| NaFiRaa || tak tau mama nak kata betul ke tak...cuma was2 jer...masa makan yang goreng dadar aritu pun rasa cam len siket...ce ane??

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@larradanish kih kih kih..tulah...rajin kan encik latif?...kikiki

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@Iela Fazielah ha'ah kan?...mungkin jugak masuk angin...

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata... Reply To This Comment

salam...alamak.jgn smpi termkn dah ler telur palsu tu.LM ni kurang arif bab2 ni.klu rebus mungkin leh kenal.klu goreng silap2 selamat dlm perut.bentuk tu kurang arif.klu pecah dlm nasi goreng camno?huhu

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@Lydia Miza(Aidyl Azim) salam lydia...tulah, kalau takat bentuk telur yg kat atas tu mmg susah jugak nak was2...mesti shiela men goreng or rebus pastu makan terus...tapi telur contoh yang dah kena rebus tu yg pelik sangat betuk dia...lekang-lekuk...tu yg wat ujikaji...hihi. kalau dah termakan tu nak buek camno kan?...nasib jelah.

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY berkata... Reply To This Comment

eija pun x pernah try lg wat eksperimen ttg keaslian telor ni..huhu.., tau makan jerk..hehee..

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY mamam jer...hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...