Danial……dah nak sekolah daahh…




بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
 
 
Malam semua…..sihat?? Alhamdulillah, semoga kita diberikan kesihatan yang baik2 hendaknya InsyaAllah. Skang ni bujang2 ibu tu tak berapa sihat lah…kena demam campak, sib baik demam campak buah “orang kata”. Sebab campak yang keluar tu bintik2 merah jer…risau gak ibu.
  

Mula2 tu Adam yang kena…pastu Danial lak, dulu Danial dah kena masa umur dia setahun lebih. Sampai danial kena tahan wad sebab dokter suspek denggi. Tapi sib baik cuma demam campak jer. Mintak2 dalam dua ke tiga hari ni demam dia membaik. Bagi minum air kelapa banyak2. Senoneng Adam 2 ke 3 hari asik kena bagi minum air kelapa jek…kih3
  

Sebenarnya entri ni khas tuk Danial yang dah tak lama lagi nak gi sekolah dah…tahun depan Danial dah 5 tahun, so boleh hantar gi sekolah dah…IBu ngan Ayah hantar gi sekolah tadika PASTI jek. Sekolah dengan seragam hijau….he3 baju seragam lom dapat lagi, tapi ayah dah daftarkan nama Danial tuk masuk tahun depan.
  

Ibu yang tak sabar2 nak bangun pagi2 wat sarap tuk danial n hantar Danial sampai kat pintu (rumah jer) masa Danial nak pergi sekolah. Ayah deal ngan ibu, ibu mesti bangun pagi2 tiap2 hari…(amboi! nampak no ibu ni jarang bangun pagi wat sarapan tuk ayah…maluuuuuuu) baru ada hadiah tuk ibu…itu aje??!!…okeh deal!! Untuk anak ibu yang  tercinta ni ibu sanggup lakukan apa saje!! 


 
danialyusof2
nampak tak??…agak2 kartun apa gaknyer ek?? penat ibu mikir…jangan kate klu…..KELU lidah ibu ni nak menekanya
 
 
danialyusof1
kalau buat “ngunan” (bangunan) mesti kena puji2…sebab itu rumah ibu…itu istana ibu…….sejukkkk perot ibu….hi3
 
 
danialyusof6
sayangggg Danial….
 
 
danialyusof3
selalu nak perhatian dari ibu…kadang2 ibu terlepas pandang……tapi ibu sayang Danial tau!!
 
 
danialyusof5
nanti nak sekolah dah tak boleh bawak susu botol lagi tau…maluuu ngan kekawan ti….”baik IBU!!”
 
 
danialyusof8
suka bergambar…..ikut perangai sapelah ni…ni mesti ikut ayah ni…mesti!!



danialyusof9
demam BOLA!!….potongan rambut  yang paling ibu suka sekali…bila lah rambut Danial nak panjang semula ni…. ;(


danialyusof10
Baju Raya yang paling hensem sekali Danial pakai…sebab tahun ni 1st time sedondon baju raya sama ngan ayah ngan adik.. Smile


danialyusof
Muhammad Danial Yusof Bin Abd. Latif
Nanti kat sekolah belajar tulis nama sendiri dulu ya…hi3
Ibu saaaaaaaaaaaaaaaaaaayang Danial…..
Danial anak yang baik Smile
Doa ibu, semoga nanti dipermudahkan Danial dapat menerima Ilmu yang baik2 kat sekolah ya?….
Amin Yarabbal Alamin.



P/S ku : tiba2 hati ibu tersentuh hiba gembira bila Danial dah nak sekolah ni. Dah besaaarr anak ibu ni rupanya………………………






kalau suka LIKE k... :D

12 cuties - nak komen? KELIK SINI pon boleh!!:

LiFe KaMi berkata... Reply To This Comment

comel anak akak,
sekejap je masa berlalu tau2 da masuk sekolah,
semoga danial menjadi anak yang soleh..:)

ajumohit berkata... Reply To This Comment

Sebaya ngan Anak Aju yg no. 2, mmg Sheila, diorg dh skola nnti rasa Kejap je masa blalu kan...Aju rasa nk tukar template blog la, yg ni Aju nk byr, nnti Aju cari contoh dia ye, lappy Sheila ok dah ke? Ngeeee

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@LiFe KaMi mekasih dik. AMin :)

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@ajumohit yeke...ooohh danial ada geng sekolah lah ni...hehehe...boleh je aju, nanti aju cari contoh n shiela buatkan k :)

Aida Omar berkata... Reply To This Comment

cumeynya dia..bijak2..hehe. macam2 aksi dia buat.

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ berkata... Reply To This Comment

alya pun thn dpn nk skolah gak..
pun fening, masih isap susu dlm botol..
nk 'beyat'dlm pampers ni..
adessss!!!

mommyYen berkata... Reply To This Comment

nenial 5 tahun ye bu?ku ingat nenial 4 tahun..hihiks..

*kaaan ling,tetiba diorang dah nak masuk sekolah,kita yg ibu ni pula rasa taknak lepaskan diorang,sungguh cepat diorang membesar..*

MamaEma berkata... Reply To This Comment

salam kenalan...datang dari blog aju.. seronok bila lihat anak membesar dengan sihat..tanpa sedar dah nak bersekolah pun

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@Aida Omar tterima aksih aida :)

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@♥Leily|Ummi Alya Husna♥ hihihihii samalh kita...danial ni yak masih lam pampers lagik....acaner ek?? hihihi

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@mommyYen kan mommy??...tak perasan ibu alleh2 je dah nak sekolah dia...mesti ibu sunyi ti...(rehat siket)...kihkihkih

Shiela Latif berkata... Reply To This Comment

@MamaEma salam kenalan....tulah mmg tak sedar dia membesar depan mata...aleh2 nak sekolah dah...sekarang ni tanggungjawab ibu dah makin bertambah...hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...