Ketam Black Pepper kawwww!! :P




بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
✿ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ✿



Salam petang semuaaa...hai hari ni ibu masak..semalam tak masak. Takde air semalam ibu tak tahu huahuaaaa. Jadi tadi ibu sambung masak apa yang ibu tak dapat masak semalam. Menu simple, mudah menjilat jari.



Ketam Black Pepper...nak resipi?? nak?? ok ibu bagi...sebaaabbbb..rseipi senang sangat. hihihi
Bahan Bahan :Ketam sekilo
1 labu bawang putih
1 sudu besar black pepper
sos tiram (ibu letak dlm 3-4 sudu besar)
sedikit air
Cara cara :- Tumbuk bawang putih dan black pepper, tumiskan sehingga naik bau.
- kemusian masukkan sos tiram dan sedikit air..tumiskan sekejap dan masukkan ketam.
- Masak sehingga ketam masak, letak garam ikut sedap rasa (ibu letak siket jer sebab resipi ni dah cukup rasa :)
senang jer kan...



yang ni tomyam sotong...tadi kat pesbuk macam tersebut udang?? eh.. yeke?? macam salah jer hihihi
ahhh lantaklah..hihihi



omak kauuu...terkejut tak tengok muka buka kecik ni??
hahahaha..rayyan rayyan..baru ni pandai berjalan tu pasal kemain lagi garangnya..
hahaha..tak lama lagi rayyan nak dapat adik..ummi dia dah mengandung lagi..
tak boleh lah nak manja manja sangat..
ibu geram tengok bujang sorang ni, kalau dtg rumah masih lagi nak menyusu dengan ibu..
manja dengan ibu..siket takde beza walau sekarang ibu dah tak jaga dia..
sayaaaaanggg rayyan...
kelakar rayyan ni..jalan pon macam orang tua hahahaha


Okeylah..besok ibu update lagi, buat mama Nafira..cubalah resipi ketam black pepper tu mama. Memang sedap meletop!! ibu tak tipu. Resipi ibu dapat dari kakak ipar kesayangan ibu. Jangan lupa taburkan siket daun bawang bila dah siap masak. bertambah sedap!! :)


P/S : resipi asam pedas nanti ye mama...tunggu ibu masak asam pedas lagi..hihi




kalau suka LIKE k... :D

2 cuties - nak komen? KELIK SINI pon boleh!!:

Nafira usof berkata... Reply To This Comment

Salam Ibu~
Memang mengancam sungguh ketam itu Ibu~ terliur tengok!!
okeh~ nanti nak gi pasar malam carik ketam.. Tq Ibu atas resipi ketam nih.

berasap2 lagi tomyamnye..
makan ngan nasi memang terangkat tuh! kalo beli kat kedai.. ciput jer sotong nye kan~ baik buat sendiri.

Ooo.. ini lah bb boy yang ibu jaga dulu yer. dh besar dah pon yer. nak dapat adik dh eh~

Okeh Ibu~ mama setia menanti resipi ibu tu~

Zasillah Ariffin berkata... Reply To This Comment

@Nafira usof salam mama

mengancam kan..apatah lagi rasanya hehe mama dah cuba?

ha ah ambik gambor atas dapur lagi kemain asapnya menganggu pengambaran hahaha

baby boy ni anak sedara ibu..tapi dah jadik anak susuan. anak ibu jga. :)

okeh ibu dah settle resipinya. asam pedas kaw mengekawww :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...