Abak :)


 photo bismillah_zpse3a79df3.gif


Salam petang semua... :) nak story siket ni...skang ni abak ibu duk ngan ibu..ibu kesian tgk dia duk kat rumah sendiri sana sunyi. Tambah pulak dia tak sihat, bada pon dah kurus kering sangat. Macam tinggal tulang dan kulit.


Hari dia selera makan, ingat boleh tambah berat badan..ni skang selera makan dah hilnag balik..makin kurus makin kecut ha badannya. Makan pulak nak bubur jer..nasik tak nak. Lauk pon semuanya dia tak lalu, ibu masak lauk ala ala tuk orang dalam pantang pon dia tak lalu.


Kari ker, sambal ker pon lagi lah dia tak lalu. Ni baru berapa hari ibu pon pening nak masak apa tuk bagi dia selera makan. Hari hari nak bubur jugak...hari ni ibu masak bubur lagi. Ibu ngan anak3 pon makan bubur jugak. Tak kisahlah tu yang penting masuk jugak makanan dalam perut abak. Dari dia tak makan langsung kang tu yang datang semput dia...



nilah abak ibu...
kurus ha..kesian ibu tengok
asal duduk jer tertidor..asal duduk jer tertidor
apa yang boleh buat abak selera makan ekk??
kalau tanya dia nak makan apa banyak menu yang boleh ibu buat..
tapi dah siap nanti mesti dia tak makan..sikeettt jer dia makan
lepastu mintak bubur ngan garam jugak
sedih pulak lah ibu ni ha.. :(
semoga abak cepat sembuh ya..InshaaAllah. Aamiinnn yarabbal alaminnn.



ni pula menu yang ibu masak..nampak jer macam tu..ibu, ayah suka menu ni..mak mertua pon suka sangat
apa nama ikan kering ni ekkk??
ikan gurau ker ikan kurau??
mmg konfiuss sebab yang rajin masak ni ayah..ibu tukang makan jer kalau menu ni ada
ayah masak lagi sedap lah
sup ikan kurau masin...
letak kentang, so'oon, ngan apa tah tu lagi satu lawan so'oon tuh?? bahahaha
sedap oooo tapi abak tak selera jugak


pastu ibu masakkan lauk feveret dia ni ha..
sayur bayam masak air..pon dia tak lalu
pelik ibu...selalu dia makan habis buat ngatah jer
tapi memang selera dia takder agaknya nak buat cemana kan??
ibu ingat nak belanja aabak makan kepci laa
mana tau tekak dia terbuka nak makan kan??
ekekekeke..abak abak..


haaaa..nampak tuh??
Syukurrrrrrr Alhamdulillah. baik jiraannnnn sebelah ni bagi kami durian
2 beg..banyak tuh..
Syukurrr sangat. Nih yang buat ibu rajin nak hantar makanan kat orang sebelah nih!
heheheheheeh
terasa macam zaman kecil2 dulu...jirang kampung kan?
ada jeee yang nka dibagi rasa...
lagilah bulan puasa haaa ni dah nak masuk bulan puasa...
mesti seronok duk berbalas menu
TQ soooo Much jiran kuuuu
memang ibu teringin naw naaaaaawwwww nak makan durian
Ya Allah ada rezeki ibu dapat makan durian hehe
senyum sampai kelinga ibu dapat durian nih!!
sayang jiran ibu!! eh. tetiba..boleh gitew??
hahahahaha


Okeylah nak sambung tengok TV pastu nak sambung makan durian..masuk nih dah 2 bijik ibu makan bahahahahahahahah...nampak tak keinginan ibu yang naaaaakkkk sangat makan durian? Syukurrr sangat. :)


P/S : sedap durian durian itu :)




kalau suka LIKE k... :D

1 cuties - nak komen? KELIK SINI pon boleh!!:

abuikhwan berkata... Reply To This Comment

selamat menyambut ramadhan 1435h

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...