Assalamualaikum.... :)




بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
✿ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ✿


Salam petang semua..haa baru la teringat nak update blog. Dah hilang penat baru boleh update, ni tengah tengok drama baru kat TV3. Menantu sepuluh ribu..yang buat sangkut tengok tu sebab drama ni dah masuk bulan puasa kikiki...tak sabar pulak ibu nak berpuasa kan?? feeling gitew..


Okeh nak aplot gambar lah apa lagi...gambar apa lagi kan?? kiki


Ketam black pepper lagi..hehe
hari tu ibu pernah aplod menu ketam black pepper nih...
rezeki ibu Alhamdulillah ayah beli ketam lagi..ibu pon masak lagi menu ni
sebab sedap n mudah sangat...meh ibu tunjuk betapa mudahnya iye..hihihi


Mula mula tumbuk halus bawang putih 1 labu dan lada hitam 1 1/2 sudu besar..
lepas tu tumiskan bawang putih dan lada hitam tadi...
dalam 2 minit boleh lah masukkan sos tiram dalam 4 sudu besar...


masukkan sedikit air n tumis sekejap...
dah didih bolehlah masukkan ketam, daun bawang n daun ketumbar..
masak hingga ketam masak..dlm 4 ke 5 minit jer kettam dah masak..sekejap jer kan..
senang jer kan? sekejep je dah siap resipi yang melazatkan nih...hihi


sayur bak choy goreng kegemarankuuuuu....
simple tapi ibu suka...suka..sukaaa


Asam pedas kepala ikan lagiiiiii....
ni menu tah hari apa ibu tak ingat...tapi skang ni ibu dah rindu lagi ngan menu ni..
ibu tahan jer selera ibu nih..
tunggu ayah terbuka hati nak beli lagi...


sotong masak hitam pekat...
haaaa pekat kaw kaw kali ni ibu masak kuahnya...
sukanya ayah ngan menu nih...
lenkali boleh buat lagi..InshaaAllah ada rezeki. 


Okeylah..tu jer yang ibu nak aplod hari ni..menu hari ni besok besok pulak ibu aplod k...selamat menjamu mata dan selera :)


P/S : menu hari ni pon simple jugak...tak reti ibu nak masak menu mencabar lagi..hihi







kalau suka LIKE k... :D

4 cuties - nak komen? KELIK SINI pon boleh!!:

Nafira usof berkata... Reply To This Comment

tudiaaaa!
cukup lazat dah tu ibu!!
untung lah anak2 ibu.. hari2 makan masakan ibu mereka yang sedap2 tuh.

Ibu.. nape sotong tuh jadik warna hitam kuahnye?? pertama kali neh tgk resipi sotong cam neh.. nanti share resipi yer~ hehehehe

Arol Mubin berkata... Reply To This Comment

Sedapnya ketam black pepper! Ketam memang kegemaran Arol. Perut tengah lapar, kecur air liur tengok gambar-gambar nie. :D

Rasa apa kuah hitam pekat tue? Itu kicap ke?

Zasillah Ariffin berkata... Reply To This Comment

@Nafira usof tq mama...sedap di selera kami hihi Alhamdulillah anak3 n ayahnya suka..

sotong masak hitam mmg macam ni kuahnya..lenkali ibu share resipi k :)

Zasillah Ariffin berkata... Reply To This Comment

@Arol Mubin salam kenal arol. ketam pon feveret akak jugak huhu..rasa kuah sotong masak hitam tu sedap...tu bukan kicap...tu darah sotong..darah sotong kan hitam..kalau nak rasa cubalah resipi nanti k :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...