Vietnam Beef Noodle!! ayaiyaiiiii....




بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
✿ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ✿



Salam petang semua...hai, apa cerita hari ni?? ha hari ni ibu tak masak..tak perasan bawang putih dah habis kat dapur tu..muahahahaha...bawang putih jer takder dah tak nak masak. Mengado ngado nya ibu ni. Manja sangat, padahal boleh jer gi kedai sendiri beli bawang putih tu sekejap. Bukan susah no..yang buat susah no tu sebab ibu malas nak bersiap..bukan ibu sorang yg nak kena bersiap..kang dengan anak dara lagi sorang tulah..yg bujang 2 orang tulah..................


Kang dah sampai kedai takleh tinggalkan diorang dalam kereta..semua kena bawak turun. Keselamatan kan?? kang dah turun masuk kedai niat nak beli bawang putih jer! tapi kang tetiba macam macam macam benda lainnnn pulak hero n heroin tu nak beli..kang duit ibu tinggai siket pulak kaannnn?? kan? kang nak mintak refund balik dari ayah lambat pulak dapatnya keh keh keh.......


Jadik! baik tak payah keluar gi kedai beli bawang putih. Lauk semalam ada banyak lagi ibu memang saja masak lebih. Jadik hari ni kita makan lauk yang sudah pon dipanaskan dan masih lagi terasa keenakkannya. Lauk apa lagi kalau bukan ikan sambal tumis feveret kami sekeluarga. Malam kang baru keluar cari bawang putih..sambil tu kita pow ayah makan malam kat luar..hihihi.....kang?? eh salah. kan??


Haaa banyak kang tuh! Okey walaupun ibu tak masak hari ni..tapi ada lagi menu yang ibu belum aplod dlm blog ni berapa hari yang lepas punya menu. Special siket menu ni sebab ibu sorang jek yang suka makan...ayah tak layan sangat menu ni. Vietnam Beef Noodle!! ibu memang peminat tegar mee sup, mee hoon sup, soto, bakso dan yang seangkatan dengannya..


Tapi bila ibu dah pandai buat menu yang mudah gile ni terus ibu lupakan yang lain lain tu hahahaha..mudah jer membuatnya (dah penah update menu n resipi ni kat entry dulu)...okeh jom jemput tengok! Bismillah.


Bahan bahan nya....Vietnam Beef Noodle a.k.a My Style!!


Kuahnya!! nyum nyum!!
sedap tak tipu...ibu in love dengan resipi kuah vietnam beef noodle nih!!
kena pulak ngan sambal hijau dr seberang tuh!!
tu yang sekali tengok macam bakso..tapi percayalah ibu!!
rasannya berbeza dari bakso!!
tak sama!! tapi dedua pon sedap hehehe


okey, nilah sambal hijau yang ibu katakan itewwwww...
ha sekali buat boleh buat stok n simpan dlm fridge..
lepas tu bila bila buat mee hoon sup ker, sup ayam ker, soto ker..
inilah lawan dia, sambal kicap pon boleh...any time tersedia..gitewww




simple kan?? mudah tapi hingga menjilat 5 jari..
hua hua hua


Jemput tengok!
Bismillah...ibu aplod kat pesbuk masuk 2 kali dah..
ramai jugak kawan ibu yang mengences tengok menu ni..
bukanlah niat ibu nak buat macam tu..
cuma ibu punya tabiat mmg macam gini..ibu bukanlah zalim sangat nak buat macam tu kang? eh. kan??? resipi ibu ada bagi sekali buat mereka yang ngences tuh hehe
dah penat masak suka ambik gambar makanan tu..(apatah lg gambar ibu muahaha)
nampak menyelerakan tak?? Alhamdulillah, syukur nikmat di atas rezekiNYA. :)


Yang ni pulak menu ibu n anak3 untuk semalam ngan hari ni...
Tu pon ada lagi kat kuali..boleh buat jemput jemput pastu cecah ngan ikan sambal tumis ni
memang mantop!! ah kejap lagi nak buat jemput bawang ikan bilis lah...(terbayang dah ni)


Okeylah, nak stop dulu..lenkali ibu update lagi. Nantikan menu menu ibu yang ssterusnyaaa...cau cin cauuuuu!!




P/S : masih terasa kesedapan Vietnam Beef Noodle tuh! sebab malam tadi ibu mentong lagi..boleh buat 2 hari punya menu..berbaloi baloi untuk wang anda. hahah jangan membazir...





kalau suka LIKE k... :D

2 cuties - nak komen? KELIK SINI pon boleh!!:

Nafira usof berkata... Reply To This Comment

Salam Ibu..
dah bape hari dah mama x bukak blog.. cuti panjang weken haitu.. skali masuk opis.. hambeekkkk!! tak cukup kaki tangan nak siapkan keje.. hehehe

Waaahhhh.. terer lah Ibu masak.
memang terliur habes. nampak cam bakso kan~ buat sendirik lagi puas hati kan ibu.. boleh ulang2 makan banyak2 kali.. hehehehe

edda(",) berkata... Reply To This Comment

sama rasa bakso ke nie? kecur air liur dah nie...harus mencuba

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...