#foodporn #icook ish! cam nyampah pulak ngan hashtag nih kan?


 photo bismillah_zpse3a79df3.gif


Salam Ramadhan semuaaaa...haaaaaa hari ni nak apdet ngan nak aplod menu lagiiii. Sebelum tu ibu nak ucapkan selamat menyambut bulan Ramadhan yang mulia ni, semoga kita semua disampaikan pada bulan syawal pula nanti InshaaAllah. Aamiin Yarabbal Alamiiinnnn.


Bersempena ngan bulan yang mulia ni dan dah berapa hari ibu tak aplod menu, maknanya banyak jugaklah menu menu yang ketinggalan. Hari ni pon pejam celik pejam celik dah masuk hari ke lima kita berpuasa kan? Allahuakbar! sekejapnya masa berlalu meninggalkan kita. Semoga kita tak leka dan tak ketinggalan beramal dibulan mulia ni. Okeylah kalau ibu layankan sedih ibu ni kang sampai ker cerita Palestin, Syria kang ibu bercerita dlm blog ni. Sedih mengenangkan saudara kita yang ditindas kat sana :( Ya Allah Ya Tuhankan kami, lindungilah seluruh umat ISLAM di dunia ini Ya Allah. Aamiin Yarabbal alamiiinnnn.


Okeylah, kesat air mata...hidup perlu diteruskan. Mehlah ibu aplod menu menu ibu sekeluarga beberapa hari ni. Kita yang di Malaysia ni senantiasalah bersyukur kepadaNYA di atas limpah rahmat yang masih lagi diberikan kepada kita. Entah bila semua ini akan terus berkekalan, selagi kita masih dijalannya..selagi itu kita masih mendapat keberkahan rahmatNYA. InshaaAllah Aamiin Yarabbal Alamiinnnn.


Menu menu :

sambal sotong...


daging masak lemak..(nampak cam kari kan?)


sayur labu + kacang panjang masak lemak...


Asam pedas All time Fav's!!


Sup tulang Adabi..
beli yang dlm tin tu..boleh tahan laaa
tapi nak kaw n lebih sedap n lebih original mestilah yang kita buat sendiri kan??
hehehehehe


Alammmakkkkk...yang ini memang mantoppp!!
menu ramadhan yang ke berapa tah ni..ibu tak pasti
hehehek kuat pelupa nih...
sambal tumbuk itu memang juara..
ikan kering kurau ibu goreng..pastu campurkan sekali ngan bawang merah, cili padi siket...
peh!!!!!!!
timun tu sungguh tinggal potong potong jer tapi kemaiiiiiiiin lagi enaknya buat cecah cecah ngan sambal tumbuk tuh! cecah begitu aje. Pon sodappp!!



Ketam Black pepper again again...
Syukur Alhamdulillah...2 ekor jer ketam nih..tapi cukup tuk ibu ayah danial ngan adam makan..
sebab ketam ni boleh tahan beratnya... :)


Alammakkkkkkk lagi..selalu beli jer siap goreng
kali ni ibu goreng sendiri..puas hati.
Cempedak Madu Goreng panas panas..
bersila ayah nunggu cempedak goreng nih siap...bahahahaha


Sirap Bandung Soda!! Peh!!


Nampak tu gegel kat situ solat berjemaah ngan ayah ngan abang2 dia
cemana ekk?? tak boleh jadik nih. nak kena jugak carikan telekung ker tudung ker
tak suaiii lah anak dara oiiiiii....



Haiiiiiii..nama shaye Ameera Adni Rose Bt Abd Latif...
haaaa masa ni shaye kat kampung ayah..
pagi pagi shaye dah bangun tapa mandi terus mashuk keta ikut ibu n ayah balik kampung ayah..
shaye gelojoh time ni shebab shaye nak ambik buah duyannnn...hehehehe
commel tak shaye...wangiiiii...keh keh keh


P/S : Syukur dapat buah durian lagi...musim kan...







kalau suka LIKE k... :D

8 cuties - nak komen? KELIK SINI pon boleh!!:

Nafira usof berkata... Reply To This Comment

Salam Ibu..
selamat berpuasa~

bertuah lah suami dan anak2 ibu.. mesti berbuka dengan juadah yang sedap.. mama masak simple2 jer. janji ade juadah berbuka.. hehehe
terliur sangat tengok cempedak goreng tu.. mesti bau wangi satu rumah kan~

bulan2 puasa nih kalo dpt pekena air ais memang lega jer tekak kan~

alahaiiii.. sejuk jer hati tengok anak2 dah mula ikut kita solat kan~ anak dara pon x lepas peluang nampaknye..hehehe..comel~

alahaiii.. tomelnye diaaa.. mata bulat~

Sura Mohd berkata... Reply To This Comment

semua lauk menyelerakan..sedapnya...
cempedak tu..puas hati la bila goreng sendiri..:)

Zasillah Ariffin berkata... Reply To This Comment

@Nafira usof salam mama,

selamat berpuasa jugak tuk mama sekeluarga :)

Alhamdulillah takdelah sedap mana, asalkan kita masak ikhlas dgn kasih sayang mesti lalu jer diorang makan. air tangan ibu kan hihi mama pon sama jugak :)

mmg lega pekena ais nih, ibu kat rumah jarang buat ais..bulan puasa ni yg selalu pekena ais.

ha ah..sejuk hati..yang anak dara tu semua abang buat pon semua dia nak buat huhu

:) tq mama :)

Zasillah Ariffin berkata... Reply To This Comment

@Sura Mohd Alhamdulillah tq Sura, salam perkenalan...

yang cempedak tu mmg betul, tengah musim kan skang nih..memang manis y puas hati. tak rugi beli walaupun harga dia agak mahal siket. beli kat MYdin :)

nurul atika berkata... Reply To This Comment

waaaaa... terliurrr... acane ni?..

blogwalking sini.. :)

Alynn Azman berkata... Reply To This Comment

Huwaaaaa!!!! akk ni suka wat kite terliur ..tringin nk msk black paper .. xsempat2 lg buat ..ketam blackpaper akk cukup mengiurknan lah.. sy nk buat aym msk blckpaper jek..huu... nti sy dtg lg terjah menu buka pose akk ..hehehe

Zasillah Ariffin berkata... Reply To This Comment

@nurul atika tak dapek nak nolong ni hehehe...salam kenal dik :)

Zasillah Ariffin berkata... Reply To This Comment

@Alynn Azman alololo keshiannya...abih cemana mmg akak keje masak jek kat rumah hehehe

try lah dik kat ayam pon sedap jugak agaknya. tp akak lom lagi cuba kat ayam..nanti nak cuba jugaklah :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...