ikan jenahak...mantopppp!!!!


 photo bismillah_zpse3a79df3.gif


Salam malam semua..haaa malam pulak apdet blog...masa ni yang lenggang siket dari gangguan Ameera tu lah. Ayah dia ada dok melayan dapatlah ibu lepas  sekejap sekejap. Ameera ni tak boleh tak nampak ibu dia, maklumlah anak menyusu badan ni. Dah dekat 2 tahun dah...mata dia asik peratiiii jer ibu dia tgh buat apa...kadang kadang tgh masak pon boleh jadik dia manggil nak tut tut...saboooo jelah anak. hehe


Semalam ibu berbuka puasa kat luar..ayah bawak gi Senibong. Tu yang menu tak berapa nak ada..ibu tak masak hehehe...yang ni lauk tadi masa ibu sekeluarga berbuka...tulah jugak, pusing pusing tuuu jugak yang ibu tau masaknya pon ha. hehehe. Kira okeylah tu kan...dah siap masak, hantar gambar menu kat ayah. Lepastu pesan singgah bazar mesti belikan air asam boi 2 plastik, air fanta merah 1 botol, ais batu ngan kuih muih manis manis 2 jenis tuk berbuka...ermmmmm dapnya kan??



Asam pedas kepala ikan jenahak..haaa penuh sekuali kepala ikan nih..
haaa ambik nama resipinya tu hihi
berselera ayah dengan danial makan..ibu pon
senang hati ibu tengok mereka makan.. :)


Sambal sotong..Alhamdulillah..
walaupun puasa, rasa tetap ada..
kih kih kih


sayur taugeh goreng..
yang nih feveret adam...ayah pon..
Ameera?? hahahaha anak dara tu apa orang bedal semua pon dia sibuk sibuk
kira dia dah besar macam org lain laaa ttak nak ketinggalan
apa abang2 dia buat..dia mmesti sama aptudet..
makaaaaaannnn jjer 24 jam kalau boleh
menyusu apatah lagi..
sampai lembik ibu dikerjakannya..
berkorban apa jer lagi lagi dibulan puasa ni :)


Yang ni kapkek ayah bawak balik masa di gi dinner officemate...
ayah dah kenyang dia bawak kan ibu sebiji kapkek ni...syukurlaaa
dah mmg dapat sebiji jer nak buat cemana kan? hehe
kalau dah utk ibu jer satu tuh..takkan laaaa Ameera nak bagi can kan?? kan??
hahaha...takperlah ibu mengalah lagi tuk anak dara ibu yang seorang ini..
takkan lah nak berebut pulak kan? hihihi
dalam hati ibu ni sibuk jugak nak sebijik sebijik kapkek tuh...nafsu dibulan puasa..
makanlah sayang...Ameera memang suka makan :)



ibu love u baby :)


P/S : besok nak masak apaaaaaaa lah pulak ekk?? 









kalau suka LIKE k... :D

0 cuties - nak komen? KELIK SINI pon boleh!!:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...