Makan makan makan makan....


 photo bismillah_zpse3a79df3.gif


Salam petang semua..ha hari ni tak nak cerita banyak. Cuma nak share gambar menu lauk pauk yang ibu masak jer. Pastu menu yang ibu makan kat luar...sekarang ni ada rasa dah, ada rasa apa tau? Ada rasa yang makan sendiri masak dengan makan kat kedai masak adalah lebih selera lagi makan yang sendiri masak di rumah. 


Bukan nak kata ibu masak shedap shangat ye..hehe tapi tengok menu jugak...cuma menu yang dua tu ibu makan kat luar tak berapa kena ngan tekak ibu...tapi mencuba menu lain sekali sekala apa salahnya kan? Skang ni ibu teringat ringat menu sup tulang ZZ tu hah! yang itu memang Sah! haha..oklah jom cuci mata.. :)



Asam pedas ikan siakap...sedap jugak ek ikan siakap masak asam pedas nih!
cuma takleh masak lelama lah kan nanti lerai semua isi ikan tu ha hahaha


All time my feveret!!


sayur togeh seminggu sekali wajib ada..n ulam sambal belacan selalu ada hehehe


Asam pedas ikan apa tah ni....tak ingat...
tapi kalau tengok dari paras rupa ikan yang dah siap di masak ni Ya ampunnnnnnn
lapooooooo balik semula. haha



tak cukup ikan, ayam pon ibu masak asam pedas...1st time ayam masak asam pedas..
ermmmm sedap jugak ikan...hehehe
ulam ulaman n sambal belacan macam biasa... :)



sotong masak apatah ni..
ibu pon tak tahu nak cakap resipi nama apa
main campak campak jek...tak kisah yang penting ada rasa sotong hahaha


sup telur + lobak + tomato + kentang...lenkali nak taruk su'un...sedap woooo
menu baru ni hehehe


ha nilah 2 menu yang ibu cakap tuh..
tak berapa nak kena ngan tekak ibu
tapi sebab dah order kita makan jelah..tak baik tak makan n membazir
makanan tetap makanan, jadik kita kenalah makan heheh.



:) ...dah makan banyak banyak pon tak reti nak naik berat badan ni..
penat makan tapi berat badan cenggitu jugak...
cemana ek?? hrmmm
takkan kena mengandung lagi baru boleh naik...errmmmm
Tapi syukur rezeki ibu mengandung lagi sekarang ni...tengah mengandung anak ke4..
Syukur Alhamdulillah Ya Allah! :)
(sesungguhnya bedebar debar nih tuhan jer yang tahu perasaan gemuruh ni)
Semoga bayi dalam kandungan dan ibu sihat n selamat hingga tiba masanya nanti. In Shaa Allah.
Aamiin Yarabbal Alaamiinn. :)



P/S : kita merancang..bagaimana juga caranya, Allah SWT jua yang menentukan. Bersyukur di atas limpah rahmatnya. Alhamdulillah. :)




kalau suka LIKE k... :D

4 cuties - nak komen? KELIK SINI pon boleh!!:

eima berkata... Reply To This Comment

rajin nye memasak ... suka yg sambal belacan tu ... telan air liur tgk

Zasillah Ariffin berkata... Reply To This Comment

@eima mekasih, tak lah rajin mana..bila rajin baru masak..kdg ada time malasnya juga...hehe

sambal belacan mmg membuka selera :)

AMIIZAA berkata... Reply To This Comment

sedappnyaaaaaaaaaaa:):)

Nafira usof berkata... Reply To This Comment

jeles sangat dengan ibuu..
makan banyak tapi badan x naik.
kalo mamaaaaa.. harus berkilo2 naik.. stresss! hahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...