Restoran ZZ Sup Tulang memang sah!! eh. pinjam tagline orang laa hehe


 photo bismillah_zpse3a79df3.gif



Salam petang semuaa...aik dah pukul 6 petang ke?? sekejapnya masa berlalu tak perasan ibu. Baru sekejap Asar..dah nak masuk maghrib kan? oklah yang penting update tetap update! hehe

Ni cerita masa bulan puasa hari tu, ibu buka puasa kat luar gi JB ZZ sup tulang semata mata nak merasa sangat signature dish diorang yang mantop tu katanya. Apa lagi sup tulang la kan...tapi ada lagi menu yang sedap menjlat jari mee rebus dia tu...

Bukan sebarang mee rebus, mee rebus gear box gitew...tempat lain pon ada kan? haaa tapi tempat dia ni lah yang paling sedap sekali ibu rasa...cuma tulah persekitaran dia ibu tak biasa hehe...


tempat makan dia ada yang duduk bersila, ada yang duk kat kerusi macam biasa
masa ibu sampai tu penuhhhhh orang buka puasa...takde meja kosong langsung
so ibu ngan ayah pon gi lah carik masjid/surau dekat dekat situ
solat maghrib dulu pastu baru dtg balik...Alhamdulillah, dah habis solat dtg balik kedai ZZ ni ada
meja kosong..banyak lak tu, menu pon masih banyak lagi kih kih kih



Adam kalau suruh bergambor cenggitulah...
semua gigi pon nampak...clear.



nilah dia menu feveret ibu kat ZZ sup tulang
sup tulang dia lah tu kan?? apa lagi
dengan sambal kicapnya..
dengan kuahnya yang pekat mengekawww
dengan tulang gear box nya yang tak kedekut..
puas hati ibu sebab ibu suka makan sup gear box..
makan sup gear box ni mesti nak kena ada straw..takder straw fail!
sebab tak dapat lah ibu nak sedot sum sum tulang nya tu hehe



Yang ini 2nd feveret menu ibu...
alamak sedapnya kuah mee rebus ni...
dengan gear box nya tu puas ibu sedot sum sum tulangnya tu...
Alhamdulillah. Syukur.



yang ni sayur kailan goreng ikan masin...
ni pon kailan goreng yang paling sedap ibu makan..sedap sedap sedap!!
kuah dia tu boleh hirup2 macam tu jek!!
tak masin sangat..tak tawar lah pulak..pelik betul...dap dap!!
yang ni makan ngan nasi putih
ada lagi menu lain, kerabu udang, udang goreng tepung, puyuh goreng kunyit (gambar tak ambik)
nasi putih 3 pinggan + milo ais 2 + teh O panas 1 + nes kaw tarik 1 + ais kosong 1
bila suh total up nak bayor tu kan?? kan?? kan??
untuk semua menu yang diatas hingga kebawah tu kan?? kan??
punyalah terkjeut ibu ngan ayah dapat bill nya.
harga dalam lingkungan RM50 kebawah sahaja. ye...
murah gileerrrrrrrr!!!!


Haaa..dah la sedap! banyak! menu power! harga sangat sangat lah berpatutan! patutlah ramai jugak yang dtg makan kat kedai dia ni. Cuma cuma cuma persekitaran kedai jer yang ibu rasa cam tak selesa siket...tak taulah kenapa, tapi yang lain lain termasok servis memang tip top!! ibu rasa kalau dia upgrade lagi kedai dia jadi sebuah restoran yang indah mesti lagi mantop! hehehe


Oklah..dah dekat 6 30 ptg ni. nak out dulu...lenkali story lagi. Assalamualaikum.


P/S : tengok gambar lama ni buat teringiiiiiiiin jer...jer...





kalau suka LIKE k... :D

2 cuties - nak komen? KELIK SINI pon boleh!!:

Nafira usof berkata... Reply To This Comment

sedapnyeeeeee!
meleleh air liur mama yang tengah pose nih.. hahaahah.. sayur kailan tuh paling menggiurkan. heehehe

Zasillah Ariffin berkata... Reply To This Comment

@Nafira usof memang sedap mama..lagi lagi sup tulang dia tu mantaaappppppppp!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...