Selamat Hari Raya Aidil Adha walaupun terlambat daaa



 photo bismillah_zpse3a79df3.gif


Salam petang semua...Selamat menyambut Hari Raya Aidiladha pada kawan kawan ibu yang menyambutnya. Macam mana sambut raya haji tahun ni?? meriah tak? keluarga ibu tak sambut sangat. Sebab 2 hari sebelum raya kami adik beradik buat kenduri tuk arwah abak, mak dan ahli keluarga yang sudah meninggal. Kami gotong royong adik beradik jer masak lauk lauk n nasik putih.


Hajat arwah abak nak qeqah kambing 2 ekor pon dah ditunaikan, kami buat qeqah kambing kat Kemboja...kat rumah kami mmasak lauk macam macam tuk jamu orang surau n jiran yang dtg kenduri hari tu. Puas hati dapat buat sendiri semua..walau penat tapi bila kita ikhlas nak buat sendiri hilang rasa penat tu. Gotong royong katanyaaa...malam tu pon kak Long ibu dok bakar sate...suka lah tetamu semua makan sate..ibu pon suka jugak hehe


Petang raya tuh ibu masak sup kaki lembu. Tah apa rasa lantaklah situ..memasing sibuk kannnn..haaa nak sangat ibu masak hambikkk. hahahaha....yang penting ikhlas okeyyy ibu masak ni. Roti kosong pon awal2 dah stenbai...cuma nunggu kan sup kaki lembu ni jer berejam kan..nak nunggu dia lembut. Maklum lah kita ni bukan nya pandai sangat masak..manaaa lah tau petua petua org dulu2 nak bagi dia cepat lembut n cepat masak...lantaklah situ gas habis ker tong kosong ker..yang penting lembut koooo



kalau ibu masak lobak ada la...tomato adalah...kentang pon ada lah...
nak kata tak sedap...sedap kottt kan??
sebab...ibu tengok periuk yang sebesoooo alam ni..licin!
tak tinggal bang satu kaki pon lagi...yillek!!
abang ibu yang no 2 tu pon..makan tak bunyik2 komplen
makan jek..pastu siap tanya mana mangkok tambah..
sedap leteww...hihihi
ikhlas kannnn hahahaha



Selfieeeeeeeeeeeeeeee........Wefieeeeeeeeeeee
takder kerja lain kalau dok lam kete ni...
kita sarap dulu pastu kita gi Mydin eh? ahahhaha
asik Mydin jek...tak reti gi tempat lain ker?? hehehe
ni hari mari kita gi belanja barang dapor
cariklah apa yg takdo
mandangkan ibu ngan Ameera nih penunggu setia rumah..
maka kami berdualah yang paling happy sekali setiap kali dapat naik kete
gi Mydin ponnn kami dah suka gile...
bila suke jadinya kami Selfieeee



Ni daging korban...Syukur....
yang ni ayah masak...(ayah lagi)
sedap!!
kalah makan kedai..sungguh!!


Sotong goreng tepung!!
yang ni pon sedappp!!
ayah jugak yang masak...(ayah lagi)
yang ni fav ayah...ibu biasa biasa jek makan sotong ni
sedappp!! sungguh!!!



yang ni pon biasa biasa lah kan...sayur...tapi mesti ada
kalau rajin hehee
anak2 tak suka..takpe ibu ayah suke...
sedappp!! sungguh!!
ayah jugak yang masak (ayaaah lagi)


P/S : bila ibu nak turun dapo n masak ni?? ibu masuk dapo bila nak masak mee vietnam jek..adeilah kenapa malas sangat nihhh???





kalau suka LIKE k... :D

2 cuties - nak komen? KELIK SINI pon boleh!!:

Nafira usof berkata... Reply To This Comment

Sedap lah tu sup kaki lembu tu. kalo tidok tak kan habes seperiuk besor kan. hehehe.. pandai ibu masak byk2.

Zasillah Ariffin berkata... Reply To This Comment

@Nafira usof agaknyalah mama...sedap kot hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...