Happy Belated Birthday Ameera Adni Rose !

 photo bismillah_zpse3a79df3.gif


Salam tengah hari semua..hari ibu ada masa nak apdet...ada gambar ada story hihi. Apa kabar kawan blog ibu? sihat? semoga kita sihat sihat hendaknya aamiin yarabbal alamiin.

Hari tu kan ibu n family sambut besday Ameera Adni Rose Bt. Abd Latif yang ke 4 tahun. Haaa gayah rose dah 4 tahun, tahun depan InshaaAllah 5 tahun dah boleh gi sekolah Pasti kan sayang. Nilah satu satunya anak dara pengarang jantung ibu ngan ayah. Sayang Meeyya...semoga happy, sihat dan cantik selalu sayang aamiin yarabbal alamiin.



kami sambut ringkas jer...jemput adik berdaik ibu, pun dah penuh satu rumah n kecoh ngan gelak tawa anak saudara ibu semua. kecik kecik lagi mereka semua ni hihihihihi comel!!




Yang ni menu pertama ibu masak tuk adik beradik & anak saudara ibu malam tu....
Ayam golek + Mashed Potatoes + Sos Black Pepper...
Bersilat ibu kat dapur nak menyiapkan menu ni tau...
ayam tu ibu buat dlm 3 ekor...
Next time kalau buat lagi ibu tambah lagi 2 ekor..sebab ramai yang suke hihihi



sup tulang yang dah siap....
semua under control ibu sempat siapkan sebelum diorang sampai
ha...sup tulang ni feveret family ibu...
semua suker jer makan ni...
makan sup ni ibu lawankan ngan mee hoon/mee kuning/nasi himpit/roti...lawan ngan sambal kicap
ada lagi menu ibu tak ambik gambar cam sate maklong tauke sate sponsor mekasih maklong
desert koktail & jeruk moder sponser mekasih mokder
dan moksu yang sponser juga tuk majlis ni...mekasih semua :)
...ada lagi menu ibu pun lupa dah...mana yang sempat jek ibu snap......
yang penting semua mestilah happy tummy happy face kaannnnn?? :)


Itulah kisah besday Ameera Adni Rose. Gembira tak terkata bila semua adik beradik berkumpul kan? Next time nak sambut besday serentak sape yang lahir lam bulan yang sama kita buat sekali, kumpul semua kat KAmpung rumah Allayarham/Allayarhaman abak n mak pulak k... :)





Yang ni menu hari biasa...
time ibu rajin masak...simple tapi licin hehe




Yang ni pulak menu semalam ibu masak...
Mee Vietnam aka Mee Vitamin
selalu dah ibu masak
bila teringin ibu masak...
yang ni ibu ngan anak3 jer suka...ayah dia gemar supnya aje..




Haaa yang ni bukan ibu buat...yang ni ayah buat
lempuk durian..
Terima Kasih ye ayah...buatkan juga
dulu masa ada mak & mak mertua tak la susah susah nak buat ni..
sekarang bila dua dua dah tak ada, sampai ibu nyaris kempunan tau...
sedapnya jem durian ni letak kat biskut kering lemak manis hup seng....
arghhhh jap lagi ibu nak ngap...huhu



Okeylah nak belanja gambar family ibu lak...asik post gambar makanan jer kan...mehle kita cuci mata siket.



 

Ambik gambar asal boleh mana sempat nak snap
sebab ibu ni ada malu malu siket nak snapgambar kat depan orang ramai..
tu yang bila snap gambar..semua gambar cam kat atas tulah
time org tengah jalan...kat parking kereta...kat tepi pintu keluar..
ntah kat mana mana jugak le kan? kikikikiki




Akhir sekali...ibu nak ucapkan ribuan terima kasih pada ayah
sebab tak marah ibu bila tengok ibu asik beli barang mekap tak sudah
bukan ibu pandai mekap pun
bukan ibu keluar rumah selalu pun
wakakakaka...takpelah bukan mahal pun ni...murah jer #visitmyig katanya kan..
ibu kan pantang tengok igshop
gatal jek tangan bila ada wet...
tapi ayah ni sporting bila bab barang mekap..
dari zaman cintan tun dulu mmg ayah suka jer belikan...
huntung badan Alhamdulillah... :P



Okeylah...panjang no dah ni...senang sekali buat entry cerita panjang2 cam ni. Sebab dah jarang apdet kan...bagus buat entry panjang berjela camni penuh ngan gambar jer. 


P/S : Hidup Bahagia bila kita Mensyukurinya....






kalau suka LIKE k... :D

0 cuties - nak komen? KELIK SINI pon boleh!!:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...