menu hari hari keluarga saya...

 photo bismillah_zpse3a79df3.gif

Salam pagi semua...dah pagi buta ni, ibu masih tak boleh tidur. Tak tau nak buat apa belek belek blog teringin nak apdet lak. Tak banyak stoty baru...story lama jugak, gambar jek yang baru hihihi.

Jomlah review....



Hai...masa 31 Ogos tu kan...ayah bawak ibu gan meeya  ngan abang2 jalan jalan
pastuh kan ayah kan baikkan
ayah belikan ibu ngan meeya sabun mandi...
wangiiii...meeya kan suka stoberi
memang lah meeya suka kan..kan bu?
mekasih ayah...muahh

 


Haaa...yang ni menu ibu masak tuk ayah yang baik tu kan..
pasal ayah baik sangat nih??
ibu kena masak dap dap tuk ayah..
sedap ke??
hihi ni menu feveret adam...danial ngan meeya
3 orang anak nih gemar ngan menu daging masak kunyit nih...
setakat banyak tu je ibu masak selalu tak sempat ayah rasa
kesian ayah..nak buat caner...anak anak mua tamak kan daging nih...
nasib baik ada menu asam pedas tuh...takder lah ayah makan sayur jek...



aik ngape terselit gambar nih pulak ek?
cuci mata...
nak ngumpul lah..
cam suka lak kumpul barag mekap nih..





arghhhhhhhhh!
sambal belacan itew sungguh memikat hati
walau hanya lam gambar tapi ibu tetap kecur air liur melihatkannya...
bila makan ngan lauk singgang tuh
memang mantap sekali rasanya...



arghhhhhh!
kali nih bintangnya adalah sambal terung itew...
sedap ek terung masak berlado nih?...
memukau sungguh rasanya...
boleh jadi feveret baru nih..
asam pedas tuh pulak memang tak dapat dipisahkan
senang cerita ibu nih tak reti nak masak menu lain...
tak pandai masak lah senang citer
balik balik asam pedas...hahahaha



aikk?? nak gi mana ni cik meeya??
meeya sebenarnya kan? kan?
dia eksen jek dari rumah eksaited nak gi belajar ngaji ikut abang dia..
bila tiba jek kat tempat belajar tuh dia nak balik
kikikikikikiki
eksen jek lebih...
tunggu meeya gi sekolah pasti lah yek
dah mula sekolah dah mula berkawan barulah meeya boleh gi ngaji agaknya
bukan apa...dia takut agaknya...




haaaaa...yang ni daging masak kunyit bersantan
haa kaw....kali nih sempat sampai ke malam lauknya
banyak siket ibu masak daging hari ni
kalau tidakkk...tak menjamah lagi lah ayah



donut ni lak feveret ibu yang terkini..
selalu dunkin donut
dah tak berapa nak sedap
yang ini sedap



deep..


PS : next entry tak tau bila....



kalau suka LIKE k... :D

12 cuties - nak komen? KELIK SINI pon boleh!!:

YumeeDream berkata... Reply To This Comment

omeyynya cik meeya hihi dapnya tengok lauk..terliur aih xD

Nabila Syifa berkata... Reply To This Comment

sedapnya, masak2

Miss Hoshii berkata... Reply To This Comment

haih... bila tengok entrii ni terus pi masak. hahahaa

Gee Lion berkata... Reply To This Comment

tetibe ade iklan kosmetik kat tengah2 kita sedang membayangkan lazatnya makanan yg ibu masak.. favourite kita samalah ^_^

hai, salam singgah dari diari dandelion :)

Nurul Faiz berkata... Reply To This Comment

sedap-sedapnya menu :)

Syeeda berkata... Reply To This Comment

sedapnyee. jom makan

Zasillah Ariffin berkata... Reply To This Comment

@YumeeDream mekasih dear..ibu yang tgk hari hari pon gambar ni terliur jugak huhu

Zasillah Ariffin berkata... Reply To This Comment

@Nabila Syifa nak tak nak kena masak jugak bila dah ada anak dik..hihii..budak skang kalau ibu tak masak diorang pandai komplen..lapo lapo katenya

Zasillah Ariffin berkata... Reply To This Comment

@Miss Hoshii hihihihi...bagus tu dear..masak jangan tak masak :)

Zasillah Ariffin berkata... Reply To This Comment

@Gee Lion hehehehe...minat sama leh geng ni...salam perkenalan juga ya :)

Zasillah Ariffin berkata... Reply To This Comment

@Nurul Faiz biasa je dik :)

Zasillah Ariffin berkata... Reply To This Comment

@Syeeda Bismillah. jom makan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...