30 dec 2016 .....



 photo bismillah_zpse3a79df3.gif


Salam semua...lama tak apdet bz...hehe...macam biasa kalau ibu apdet takde lain mesti makan makan kan? tak taulah nak apdet apa...tapi bukanlah ibu ni rajin sangat masak hari hari...jarang jugak, lagi la sekang ni ibu tgh peknen...hahahah malas dia makin menjadik. Teruk jugak ibu nih...huh.


Oklah jom tengok menu ibu yang lama ketinggalan ni...



Asam pedas kedai...hihihi
sekali sekali makan asam pedas org pulak...
lain orang lain rasa..
sedaappp



mee bandung kedai...
yang ni pun beli jugak...ngidam...
biasa jek
tapi ibu makan jek sebab ibu bukannya reti masa mee bandung pon
hahaha



nasi baryani gam....kedai jugak
sedaappppp...



pisang goreng hangus manis....hihihi
bukan hangus sebab lambat angkat ke apa...
sebab pisang ni dah masak sangat...jadik bila digreng tuh
bahagian yang masak sangat tuh jadik camtu,...
tapi itu yang ibu suka....manis cam karamel gitu...
sedap....saja peram pisang masak masak camtu....



ni sarap kat kedai laksa feveret
mmg sedap laksa johor dia...
selain laksa johor, laksa peneng pon ada...sedap
semua pon sedap...



kuew tiaw kerang sedap....kedai jugak hihi
ibu memang pandai aim kedai makan sedap...wakakakaka




adohmakkkkk....sodapnyaaaaaa
roti nan cheese ngan ayam tamdoori...
yang ini mestilah kedai jugak....sedapnyaaaaa
yang ni ibu ngidam jugak...tapi kalau tak ngidam pon ada masa ibu teringin nak makan ni
sebab roti nan cheese dia tuh mmg sedap n tak muak...pizza pon kalah la...
ayam tandoori pulak tak kering n keras...
ayam dia lembut berjus...pastu rasa dia sesuaiiii sangat tak over masam...
nyaammmm...




yang ni ibu masak....menu mee vitamin ayam
kira cam signature dish ibu lah gitu kan....
ada masa mmg ibu teringin nak makan...
ayam boleh....daging pon boleh...
asalnya daging....lagi mantap kalau kuahnya dari stok daging....
memang kena ngan selera ibu n anak3...
inspired by "vietnam beef noodle"
gitewww



sambal pelam ni ayah yang buat
aduihaiiiii menikam kalbu time ibu ngidam ngidam 1st trimester nih
mmg tekak lalu la makan masam masam pedas nih...
kecorrr ar liur ibu kalau tengok gambar nih....



menu tak nak makan nansik...
bubur lawan ngan ikan masak sambal tumis...
errmmmm....takyah lauk lain...
satu jek dah cukup...yg ni masak sendiri...hehehe




yang ni ibu masak...
ikan singgang...lawan ngan sambal belacam ngan ulam...
lawan ngan ikan goreng...tambah sayur goreng....
hmmm hmmmm hmmmm
makan sepinggan nasik penuh pon tak perasan habis...
memang sedap lauk cenggini...
angkat ibu jari.




ibu masak jugak...selain asam pedas...
masak sambal tumis gini mmg feveret ibu n anak3
ayah pon :)



lagi....
kali nih ayam sambal tumis...
biasa kalau masak camni menu tak sampai malam kadang...
ayah pon tak sempat makan...petang dah habis...
ibu tak mampu nak tahan atau nak simpan...
saboooo jelah ayah...
malam makan lain pulak hihihi



okeh....dah panjang sangat nih entri...
lenkali ibu sambung lagi...
ibu belanja sekeping gamabar bahagia ibu ngan anak dara kesayangan ibu...
biasa kalau nak makan nasik minyak orang kawin kami yang paling eksaited...
mmg muka suka makan kat rumah orang kawin...
kah kah kah



P/S : lenkali apdet lagi....jangan jemu tengok menu yang sama jek dlm blog ibu ni ya.... :)





kalau suka LIKE k... :D

4 cuties - nak komen? KELIK SINI pon boleh!!:

Cik Onie_Chan berkata... Reply To This Comment

Perghh.. Terliur tgok asam pedas dan kuew tiaw tu .. Nyumm ! Nyumm !

Zasillah Ariffin berkata... Reply To This Comment

@Cik Onie_Chan heehehe...silakan cari dik nanti :)

fya berkata... Reply To This Comment

sedapnyerrrrr ibuuu. semua nampak sedap nyum nyum

Zasillah Ariffin berkata... Reply To This Comment

@fya hehehehe...terima kasih :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...